اخبار بروجردلرستان

رئیس کل دادگستری: آمار سرقت در لرستان نگران کننده است

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: آمار سرقت در استان نگران کننده است.

محمد رزم در دیدار فرمانده و معاونین انتظامی استان با رئیس شورای قضایی لرستان که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد اظهار کرد: نیروی انتظامی با دادگستری استان هماهنگی بسیار خوبی دارد و هر دو دستگاه وابسته به ولایت هستند و قضات ما از نیروی انتظامی رضایت خاطر دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در مقام ضابط زحمات فراوانی را بر عهده دارد، گفت: ما در تشکیل پرونده‌ها، جمع‌آوری ادله، تعقیب مجرمین و …قصد ونیت خالص نیروهای انتظامی را شاهدیم.

رزم با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در راستای حفظ امنیت که مهمترین وظیفه آنهاست موفق عمل می‌کند، بیان کرد: مهمترین خواسته مردم امنیت بوده که از نان شب برای آنان واجب‌تر است.

رئیس کل دادگستری لرستان  بستر رشد هر جامعه را امنیت دانست و بیان کرد: مردم هم در سطح کشور نیروی انتظامی را بعنوان یک نیروی محبوب، مقبول و زحمتکش قبول دارند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی به عنوان مجاهدان فی سبیل الله یاد می کنند، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند “لجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم” ، یعنی سربازان و نیروهای نظامی، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیت هستند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی شود.

وی با اشاره به اینکه شعب قضایی استان آمادگی دارد دستورات قضایی پرونده‌ها را بصورت سیستمی و الکترونیک برای کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی صادر کند، تصریح کرد: لازمه این ارتباط الکترونیکی تجهیز تمامی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به سیستم‌های رایانه‌ای است و ضرورت دارد  فرماندهی انتظامی استان در این راستا مکاتبات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رزم با اشاره به اینکه آمار سرقت در استان نگران کننده است، افزود: در رابطه با جرائم مهم ، خشن و اولویت‌دار استان از جمله سرقت، تیراندازی، قتل‌های عمدی ، آدم ربایی، قاچاق سلاح و مهمات و …  جلسات ستاد مبارزه با جرائم خاص به منظور هم‌افزایی و برخورد قاطع  و اثر بخش با مجرمین برگزار خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close