اخبار لرستانویژه ها

استاندار: لرستان هنوز در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

روزهای بروجرد- استاندار لرستان گفت: وضعیت استان در خصوص بیماری کرونا همچنان قرمز و در پنج شهرستان؛ خرم‌آباد، بروجرد ،دلفان، دورود و ازنا در شرایط ویژه قرار دارد.

سید موسی خادمی در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا افزود: متاسفانه  چند روز گذشته تعداد مبتلایان در استان افزایش یافته است.

وی یکی از دلایل افزایش آمار را افزایش حجم آزمایشات نسبت به قبل عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه ها،تشخیص افراد مبتلا بیشتر شده اما حضور مبتلایان در سطح جامعه و انتقال بیماری به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی  دلیل دوم شیوع بیماری در لرستان است.

وی با اشاره به اهمیت سلامتی افراد جامعه بر ضرورت اعمال سختگیریهای لازم تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی لرستان و شرایط استان‌های مجاور که روند بیماری در آنها افزایشی است به فرمانداران شهرستان‌های خرم‌آباد بروجرد،دلفان، دورود و ازنا اعلام شده که وضعیت ویژه را تا پایان هفته اعلام کنند.

 استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوباتی از جمله ممنوعیت ازدحام و تجمع در ادارات و سایر مراکز تجمعی در این شهرستان ها اعلام شده و کمیته ای برای شناسایی و برخورد با اصناف متخلفی تشکیل شده است.

خادمی اضافه کرد: با وجود بازگشایی مدارس در ۲۷ اردیبهشت اما اجباری برای دانش آموزان در کلاس های درس وجود ندارد و چنانچه دانش آموزی احساس نیاز به رفع اشکال دارد و از طریق فضای مجازی و تلویزیون مطالب آموزشی تفهیم نشده می تواند برای رفع اشکال به مدارس مراجعه کند.

وی با تاکید بر اختیاری بودن حضور در مدارس اظهار داشت:  معلمین آماده پاسخگویی و آموزش لازم به دانش آموزان هستند و نگرانی در خصوص کیفیت آموزش وجود ندارد.

 استاندار لرستان در خصوص بازگشایی مساجد نیز گفت:  با توجه به شرایط موجود برنامه‌ای برای بازگشایی مساجد نداریم اما برای شب های ارزشمند قدر با توجه به ضرورت در چند نقطه مشخص تصمیماتی گرفته شده اما در مجموع شهروندان  مراسم را با پخش زنده و از طریق تلویزیون در خانه‌های خود دریافت می کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close