لرستان

۳ میلیارد ریال خسارت به شبکه برق لرستان بر اثر بارش برف وارد شده است

مدیر عامل شرکت برق لرستان گفت: بر اثر بارش برف در روزهای اخیر ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه برق استان وارد شده است.

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بارش برف در لرستان آسیب زیادی به شبکه‌های روستایی و شهری به ویژه شهرهای استان وارد کرد.

وی با بیان اینکه شبکه‌های برق در خرم‌آباد و بروجرد به وسیله شاخه‌ درختان قطع شدند، اضافه کرد: بخاطر وجود شاخه درختان، سیم‌های شبکه فشار متوسط این دو شهر قطع و خاموشی ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: این قطعی برق در محلات شهرک اندیشه و سینای بروجرد و بخش‌هایی از خیابان رازی خرم‌آباد رخ داد که با تلاش پرسنل این شرکت برطرف شد.

خودنیا بیان کرد: همزمان  ۲۱۲ روستا نیز دچار خاموشی شدند که در ۲۴ ساعت اول برق ۱۵۰ روستا وصل و مابقی نیز به علت بسته بودن جاده‌ها به طول انجامید که با بازگشایی راه‌ها این مهم نیز برطرف شد.

وی گفت: هم اکنون برق پنج روستای استان که شامل ۳۰ خانوار هستند و در مناطق صعب‌العبور لرستان واقع شدند قطع است که تلاش می‌شود برق آنها نیز بزودی وصل شود.

مدیرعامل شرکت برق لرستان عنوان کرد: در مجموع ۳۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه برق استان بر اثر بارش برف در روزهای اخیر وارد شده است.

خودنیا با بیان اینکه از شهرداری‌های استان انتظار داریم نسبت به شاخه زنی درختان با شرکت برق استان همکاری لازم را داشته باشند، اظهار کرد: در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد چنارهای بلندی وجود دارد که این درختان می توانند به خودروها، عابرین و شبکه برق خسارت وارد کند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گاز نیروگاه‌ها را محدود کردند و ما نیز از گازوئیل مازوت استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: با محدد کردن گاز نیروگاه‌ها با تولید برق مواجه شدیم و نیاز است مردم در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا بدون آلودگی زیست محیطی بتوانیم برق خوب و مطمئنی در اختیار مردم قرار دهیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close