اخبار بروجرد

دستگیری حفاران غیرمجاز در بروجرد و کشف ۳ دستگاه فلزیاب

روزهای بروجرد- فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی لرستان از دستگیری حفاران غیرمجاز در حال انجام حفاری در مجاورت اثر تاریخی و ملی «امامزاده عسگری» واقع در تپه «مولا» بروجرد خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ محمدرضا مرادیان در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تعامل با یگان‌های انتظامی و بهره گیری از اشراف اطلاعاتی، در یک عملیات خاص انتظامی توسط پاسگاه انتظامی «والانجرد» شهرستان بروجرد سه نفر حفار غیر مجاز با هویت معلوم در حین ارتکاب جرم دستگیر و از متهان ۳ دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: سارقان با استفاده از سه دستگاه فلزیاب به قصد تحصیل اشیا عتیقه در حال انجام حفاری در مجاورت اثر تاریخی و ملی «امامزاده عسگری» واقع در تپه «مولا» شهرستان بروجرد بودند که توسط نیروی انتظامی و با همکاری خادمان یگان حفاظت میراث فرهنگی به دام افتادند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه از متهمان یک دستگاه فلزیاب پیشرفته و ۲ دستگاه فلزیاب دست ساز کشف و ضبط شد، افزود: پرونده قضائی این متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بروجرد ارسال شده است.

سرهنگ مرادیان اضافه کرد: همکاری مؤثر با یگان‌های انتظامی، هدایت و همراهی آنان در راستای پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی و همچنین تقدیر از فعالیت آنها در کشف و مقابله می‌تواند در جهت ارتقای عملکرد و فعالیت و بازدارندگی عمومی به تجاوز در این حوزه منجر شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی زمان بر و بازدهی دیرتر دارد اما نباید از بحث اعتمادسازی و مشارکت اجتماعی غافل ماند و باید همسو با برخوردهای قضایی-انتظامی پیگیری برای فرهنگ سازی در پیشگیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی نیز صورت گیرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close