اخبار ایران

رییس جمهور: انسداد انتخابات مردم را به انقلابی بزرگ هدایت کرد/ رفراندوم پایه نظام اسلامی ما است

روزهای بروجرد- رئیس جمهور گفت: انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است. یعنی مردم ما بین اسلام و کفر و بین حق و باطل بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق عدل را نتخاب کردند.

حسن روحانی در سخنرانی خود در مراسم چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در میدان آزادی با یادآوری اینکه انقلاب مردم ایران در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت برزگ تجلی می‌یابد، گفت: برخلاف اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین سپری شده و جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، ملت ایران با انگیزه مذهبی و بدون اتکا به هیچ ابرقدرتی با دستی خالی دربرابر رژیمی تا دندان مسلح ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

* بی تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ دست خداوند و قدرت خداوندو اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم. بدون عنایت خداوند چگونه امکان‌پذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتوانند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزنند.

*تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود. من می‌خواهم به این سوالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم انقلاب ممکن است به وجود آمده باشد پاسخ دهم که چرا ملت ایران در ۴۱ سال پیش انقلاب را انتخاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد در واقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود.

*مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم سالار دینی،‌ بین یک فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی با ایمان و با دانش و سیاست همچون امام،‌ امام را ملت ما انتخاب کردند و مردم‌سالاری را انتخاب کردند. بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند.

*به اعتقاد من اگر این انتخابات و این انتخاب امروز هم در پیش روی مردم باشد پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود. بسیار مهم بود که به این نکته توجه کنیم که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است. انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است. یعنی مردم ما بین اسلام و کفر و بین حق و باطل بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق عدل را نتخاب کردند.

*اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا در نوع حکومت، حکومت را برگزینند و انتخاب کنند و در نوع قانون اساسی قانون اساسی موردنظر خود را انتخاب کنند و بین استقلال و وابستگی مردم استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد.

*انقلاب برمبنای آن بود که درِ انتخابات بسته شده بود، انسداد در و دروازه انتخابات مردم را هدایت کرد تا از مسیر یک انقلاب بزرگ این زنجیر را پاره کنند و راه را بر انتخابات باز کنند. برخی فکر می‌کنند انقلاب اسلامی یک حادثه‌ای بود که ۴۱ سال پیش تحقق پیدا کرد، پدران، برادران، خواهران و مادران ما در آن عصر بود که راه انقلاب را برگزیدند و از ما می‌پرسند آیا امروز هم ما ناچاریم همان راه ۴۱ سال پیش را دنباله‌روی و پیروی کنیم، پاسخ این است که حضور مردم و انتخاب مردم منحصر به ۴۱ سال پیش نبوده و هر روز مردم در انتخاباتی رسمی یا غیررسمی شرکت کرده‌اند

*جامعه‌ای که در آن جامعه مردم‌سالاری وجود دارد و این مردم هستند که تصمیم نهایی را می‌گیرند همواره انتخابات وجود دارد.

*مگر مردم ما فقط در ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن ۵۷ راهی را برگزیدند؟ در ۱۰ و ۱۱ فروردین ۵۸ به صورت رسمی با نظام جمهوری اسلامی را برگزیدند. در آن رفراندوم و همه‌پرسی عمومی که پایه نظام اسلامی ما است، مردم یکبار دیگر در انتخاب خبرگان قانون اساسی به انتخاب دعوت شدند و مردم یکبار دیگر برای همه‌پرسی قانون اساسی در سال ۵۸ یکبار دیگر به انتخاب دعوت شدند و هر سال مردم به انتخابات دعوت می‌شوند.

*در ۲۲ بهمن مردم آزاد هستند که به خیابان بیاییند و بار دیگر با امام و رهبری بیعت کنند و یا اینکه در خانه بمانند، اما مردم هر سال انتخاب و راهپیمایی را انتخاب کردند، مسیر ما مسیر انتخابات است. انقلاب ما بر مبنای انتخاب بزرگ ملت در ۴۱ سال پیش و در انتخابات‌های بعدی بوجود آمد وتکامل پیدا کرد. البته روشن است که ما در تمام مقاطع از روز اول با دشمنان قسم خورده و سرسختی مواجه هستیم. انقلاب تاثیرش تنها بر داخل نبوده است. تاثیرش بر منطقه و جهان و مسلمانان و آزادی‌خواهان بوده است. برای قدرتی چون آمریکا تحمل انقلاب اسلامی و پیروزی یک ملت بزرگ طبیعی است که غیرقابل تحمل باشد و از ۴۱ سال پیش هر شب خواب بازگشت به این سرزمین را ببیند و آنها به خوبی می‌دانند که ایران چه مقدار اهمیت دارد. می‌دانند نقش ایران در منطقه چیست و ایران چه قدرتی در منطقه دارد و از بالاترین قدرت‌ها به حساب می‌آید و به تعبیری بالاترین قدرت خاورمیانه به حساب می‌آید و به همین دلیل دشمن سرسخت این ملت و انقلاب آمریکا و صهیونیسم بود.

آمریکا ایرادش به انتخاب ما است، می‌گوید چرا مردم انتخاب کردند و سخن آمریکا این است که مردم حق انتخاب نداشتند و نظام شاهنشاهی را ما تایید کرده بودیم و چرا مردم آمدند و راه نویی را برای زندگی خود انتخاب کردند. پس دعوای ما با آمریکا انتخاب است. ما می‌گوییم ملت ایران در همه سال و در همه موضوعات و مسائل مهم حق انتخاب دارد و دشمنان ما می‌گویند شما حق انتخاب ندارید.

تگ ها

مقالات مشابه

1 thought on “رییس جمهور: انسداد انتخابات مردم را به انقلابی بزرگ هدایت کرد/ رفراندوم پایه نظام اسلامی ما است”

  1. (البته با توجه به دگم اندیشی اصلاح طلبان توقع انعکاس این نظرم را از روزهای … ندارم)
    آقای روحانی ، در نظر سنجی های نهاد های وابسته به دولت ، میزان محبوبیت خودت و دولتت را در افکار عمومی می دانی، پس بهتر است ابتدا ادامه دولت روحانی را به همه پرسی بگذاری سپس به نمایندگی از مردم هر رفراندومی خواستی برگزار کن!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close