اخبار بروجردویژه ها

بازدید معاون اقتصادی وزیر کشور از شرکتها و صنایع تولیدی بروجرد/ احیا و راه اندازی مجدد صنایع کاشی جم بروجرد/ کارخانه سیلیکون متال بروجرد سال آینده افتتاح خواهد شد

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: ۷۰ درصد واحدهای تولیدی لرستان طبق اعلام استانداری لرستان فعال هستند که ۳۰ درصد غیرفعال دیگر نیز باید با حمایت و همدلی مسوولان به چرخه تولید برگردند.

بابک دین پرست در حاشیه بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده در سفر به لرستان کل ۱۱ شهرستان این استان را بازدید و از واحدهای تولیدی فعال و غیر فعال بازدید خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: ۲ ماموریت مهم در سفر به لرستان داریم، یکی ارزیابی روند ابلاغیه وزرات کشور مبنی بر هفت ماموریتی که به فرمانداران ابلاغ شده در مورد تحقق رونق تولید و دومین ماموریت بازدید از روند بازسازی و کارهایی که در رابطه با سیل لرستان مقرر شده بود انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور بیان کرد: طبق اعلام استانداری لرستان ۳ هزار و ۵۰۹ واحد تولیدی فعال و غیر فعال در لرستان داریم که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۴ واحد فعال و حدود هزار واحد تولیدی غیر فعال است.

دین پرست با اشاره به اینکه شهرستان بروجرد بیشترین واحد های تولیدی لرستان را دارد، اضافه کرد: ۲۲ درصد واحدهای تولیدی لرستان در بروجرد هستند که از کل  واحدهای تولیدی غیر فعال لرستان ۲۷ درصد معادل ۵۴۸ واحد در بروجرد است که ۲۹۱ واحد غیر فعال است.

وی بیان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی لرستان با همدلی مدیران حل و فصل می شود، ما در جنگ اقتصادی هستیم و همه فرمانداران و استانداران فرماندهان جنگ هستند که باید مشکلات واحدهای تولیدی حل و فصل شود.

وی با اشاره به اینکه لرستان همه ظرفیت ها را برای یک جهش بزرگ دارد، گفت: مهمترین موضوع برای جهش لرستان سرمایه انسانی غنی، اقلیم خوب و سرمایه گذاران بزرگ است که در لرستان وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: نساجی بروجرد یک هزار نفر نیرو دارد و سرزندگی و فعالیت این واحد تولیدی مشخص است و باید کمک کنیم تا مشکلاتش حل شود.

دین پرست افزود: ماموریت فرمانداران بسیار مهم است و باید به دنبال احیای واحدهای تولیدی غیر فعال باشند.

وی اظهار داشت: ۸۵ واحد تولیدی توسط بانکها در لرستان تملک شده که ۱۱ واحد تولیدی در شهرستان بروجرد است که باید فرماندار بروجرد پیگیر شود تا مشکل این واحدهای تولیدی حل شود.

وی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد رفع موانع تولید در لرستان برگزار می شود بیان کرد: با توجه به بازدید های سه روزه از لرستان دراین جلسه مصوبات خوبی برای رونق تولید در لرستان خواهیم داشت زیرا هدف فقط رفع مشکلات واحدهای تولیدی و بازگشت آنان به چرخه تولید است.

به گزارش خبرنگار ایرنا معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بابک دین پرست، عباسی مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال وزارت کشور و عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان از شرکت صنایع پیشرفته فرتاک یا پروژه تولید سیلیکون متال اشترینان  با ظرفیت ۳۴ هزار تن در سال و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد که با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون دلار برای فاز اول پیش بینی شده است که با ظرفیت اشتغال ده هزار نفر به بهره برداری خواهد رسید. این پروژه در بهمن ماه ماه ۱۳۹۹ افتتاح خواهد شد، علاوه بر سیلیکون متال، محصولات پلی سیلیکون و پلیمر سیلیکونی که پیش نیاز تولید سلولهای خورشیدی است در این صنایع تولید خواهد شد.

در حال حاضر نیاز کشور به سیلیکون متال ۱۶ هزار تن است که از خارج کشور وارد می شود.

همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از پروژه گلخانه رازان تاک بروجرد بازدید کرد،این پروژه با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و مساحت دو هکتار سرمایه گذاری شده است و پس از راه اندازی زمینه جذب ۳۰ نفر را بصورت مستقیم فراهم می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور از طرح توسعه و واحدهای مختلف کارخانه نساجی بروجرد بازدید کرد که  این کارخانه در حال حاضر  ۹۵۰ نفر پرسنل از سال ۱۳۶۷ در بخش های مختلف تولیدی دارد و محصولات مختلفی از جمله انواع نخ پنبه و پلی آستر و انواع پارچه را تولید میکند ، این کارخانه در زمینی به مساحت ۵۱ هکتار  احداث شده و با داشتن سالن های مختلف، در حال توسعه است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در سفر به بروجرد از کارخانه نیک نام پلاستیک غدیر با مساحت دو هکتار در ۳ سالن و سرمایه اولیه ۱۵ میلیارد که در سال ۹۶ تاسیس شده است،بازدید کرد این کارخانه زمینه جذب ۱۱۰ نفر را بصورت مستقیم فراهم می کند.

بابک دین پرست همچنین از کارخانه‌ کاشی جم بروجرد بازدید کرد، این کارخانه در زمینی به مساحت ۸ هکتار  احداث شده و با داشتن سالن های مختلف، در حال توسعه است و زمینه اشتغال ۴۰ نفر را بطور مستقیم فراهم آورده است.

این کارخانه از سال ۷۹ تا ۹۴ فعال بوده است که بنا به دلایلی غیر فعال شده و با همت بخش خصوصی از سال بهمن ماه ۹۸ فعالیت خود را شروع کرده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close