اخبار لرستانویژه ها

اعلام آمادگی مراکز درمانی لرستان برای مقابله با ویروس کرونا

روزهای بروجرد- مدیرحوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا در مراکز درمانی، شبکه های بهداشت و درمان استان اندیشیده شده است.

دکتر علی فرهادی در جلسه شورای پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: باید بحث پیشگیری را مد نظر داشت و در حوزه معاونت بهداشتی و شبکه های بهداشت و درمان استان با تهیه بروشور، آموزش و حضور در مکانهایی مانند مدارس، خوابگاهها بدون ایجاد اضطراب و تنش موارد و چگونگی پیشگیری ویروس را توسط کارشناسان آموزش دهند.

وی اظهار داشت: روابط عمومی دانشگاه نیز باید در تعامل با صدا و سیمای مرکز استان برنامه های آموزشی را با حضور کارشناسان بهداشت و درمان و متخصصان تهیه و پخش نماید.

فرهادی عنوان کرد: ارتباط و آموزش با سازمان های موازی مانند هلال احمر در راستای همکاری های ۲جانبه برقرار شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با تجربیاتی که برای مبارزه با ویروس آنفلوآنزای  n۱h۱ ( ان وان  اچ وان )حاصل شده می توان از سد ویروس کرونا نیز بگذریم.

عباس پزشکی اظهار داشت: به واسطه مسری بودن این بیماری و دامنه آن باید اقدامات بیشتر و اساسی تری انجام شود و به گونه ای پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا را پیش ببریم که باعث نگرانی گسترده و بی مورد در جامعه نشویم .

وی تاکید کرد: هر سرماخوردگی، کرونا تلقی نمی شود بلکه باید تست های لازم انجام شود، در هر مرکز بیمارستانی چند تخت برای ایزوله بیماران احتمالی در نظر گرفته و تریاژ( اولویت بندی)  بیماران مشکوک‌ انجام شود.

پزشکی عنوان کرد: در بحث مادران پرخطر نیز بیمارستانهای زنان و زایمان باید از آمادگی بیشتری برخوردار باشند و با ارسال گزارشات و اقدامات انجام شده بتوانیم کانون های عفونت احتمالی را بشناسیم تا با دقت و آگاهی بیشتری ورود پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: تمهیدات متعدد وگسترده ای از هر لحاظ در دانشگاه علوم پزشکی لرستان در نظر گرفته شده ، هم اکنون تیمی از فوریتهای پزشکی ۱۱۵ دانشگاه در فرودگاه خرم آباد حضور دارند و  در بیمارستان های شهدای عشایر خرم آباد و امام خمینی (ره)بروجرد با استفاده از بخش ایزوله عمومی با محوریت تیم‌های واکنش سریع  آماده مقابله احتمالی با ویروس کرونا وجود دارد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close