ورزش

احسان روبهانی: امیدوارم بوکس حداقل دو سهمیه المپیک بگیرد

روزهای بروجرد- کاپیتان تیم ملی بوکس ایران گفت: شرایط مسابقات انتخابی المپیک با تورنمنت‌ها متفاوت است و امیدوارم حداقل یک تا دو سهمیه المپیک را در چین به دست آوریم.

احسان روزبهانی در گفت و گو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی بوکس ایران در تورنمنت بین‌المللی احمد کومرت ترکیه، توضیح داد: خوشبختانه مسابقات تدارکاتی خیلی خوبی را در ترکیه پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم بهترین تایم بود که این تورنمنت را پشت سر گذاشتیم و هرچند که نتایج هم در این مبارزات مهم نبود، نتایج خوبی هم توسط بوکسورهای ایران به دست آمد.

او در مورد عقب کشیدن و بازی نکردنش مقابل طوفان شریفی دیگر بوکسور ایران در مرحله نیمه نهایی این مسابقات نیز گفت: از ابتدا قرار نبود من در این تورنمنت به صورت رسمی مبارزه کنم و صرفا برای تمرین رفته بودم،‌ حتی لباس و کفش هم با خودم نبرده بودم و تنها با لباس تمرین اعزام شده بودم تا چند مبارزه تمرینی داشته باشم. با این حال در آن‌جا با صلاحدید کادرفنی و پیشنهادی که دادم دو مبارزه هم انجام دادم که به نظرم کافی بود. 

کاپیتان تیم ملی بوکس ایران با بیان اینکه از عقب کشیدن مقابل طوفان شریفی  ناراحت نیست، افزود: همانطور که گفتم من اصلا برای مبارزه رسمی به ترکیه نرفته بودم و حتی در وزن خودم هم مبارزه نکردم، من ۸۶ کیلو بودم و در وزن ۹۱ کیلوگرم مبارزه کردم که خوشبختانه دو نفر از حریفانم را با ناک اوت شکست دادم. 

او همچنین در مورد میزان اضافه وزن خود برای رقابت‌های انتخابی المپیک در چین نیز اظهار کرد: باید ۶ تا ۷ کیلو وزن کم کنم که صد در صد این کار را انجام می‌دهم، اما فعلا باید مشخص شود که دقیقا چه زمانی عازم چین خواهیم شد تا طبق برنامه‌ پیش برویم.

در حال حاضر مسابقات انتخابی المپیک بوکس قاره آسیا به دلیل شیوع یک ویروس جدید و کشنده در کشور چین، لغو شده است. روزبهانی در پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلی و احتمالا تغییر زمان برگزاری مسابقات روی عملکرد بوکسورهای ایران تاثیرگذار خواهد بود؟ توضیح داد: آنطور که من می‌دانم تیم‌های مختلف ویزاهای خود را برای حضور در چین تهیه کرده‌اند و اگر هم تاثیری داشته باشد روی هم تیم‌ها است. واقعیت این است که نمی‌دانم چه تاثیری خواهد گذاشت، اما اگر زمانش تغییر کند نزدیک به بازی‌های المپیک می‌شود.

بوکسور المپیکی ایران در پایان گفت: ملی‌پوشان ایران در تورنمنت ترکیه عملکرد خوبی داشتند، اما بحث تورنمنت با رقابت‌های انتخابی المپیک متفاوت است. آقای استکی گفته‌اند در هر ۸ وزن شانس کسب سهمیه داریم، اما با این حال من امیدوارم بوکسورهای ایران بتوانند حداقل یک تا دو سهمیه را به دست آورند. امیدوارم در چین نیز نتایج خوبی برای ملی‌پوشان رقم بخورد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close