اخبار ایران

ورود احمدی نژاد به انتخابات با لیست بهار خدمت/ دوگانه اصولگرایان سنتی و جریان بهار

روزهای بروجرد- شنیده‌ها حاکی است که جریان نزدیک به محمود احمدی نژاد قرار است با لیستی موسوم به «لیست بهار خدمت» در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کنند.

چند روز پیش کانال رسمی احمدی نژاد در خبری فوری و اختصاصی نوشت: «منتظر یک بمب خبری باشید.» بعد از ساعتی همین سایت خبری نوشت که محمود احمدی نژاد کتاب خاطرات خود را منتشر کرده است. یک کاربر نزدیک به جریان بهار نوشته است بمب خبری ربطی به انتشار کتاب احمدی نژاد ندارد و این موضوع به نامزدی نزدیکان احمدی نژاد در انتخابات مجلس مربوط خواهد شد.

جریان احمدی نژاد قصد ورود به انتخابات مجلس یازدهم را دارد. در شرایطی که این روز‌ها و در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جناح‌های سیاسی رایزنی‌های گسترده‌ای برای رسیدن به لیست واحد را انجام می‌دهند خبر‌های رسیده حاکی از آن است که یاران احمدی نژاد لیست جداگانه‌ای از ائتلاف اصولگرایان خواهند داد.

یک منبع آگاه به رویداد۲۴ می‌گوید شنیده‌ها حاکی از این است که در حلقه تصمیم‌گیر این فهرست انتخاباتی، افرادی همچون علی نیکزاد، محمد صابر شاهنوش، شمس الدین حسینی و برخی دیگر از چهره‌های اصولگرای نزدیک به دولت سابق حضور دارند و کار مصاحبه با نامزد‌های نهایی این لیست که با نام «لیست بهار خدمت» رونمایی خواهد شد روز‌های پایانی خود را می‌گذراند.

این منبع آگاه می‌گوید: در این لیست انتخاباتی چهره‌ها و مسئولان ارشد دولت نهم و دهم و جمعی از چهره‌های اقتصادی و همچنین جوانان عدالتخواه حضور دارند و قرار است همزمان با رونمایی لیست برنامه جامع اقتصادی این تیم نیز با شعار بهار خدمت نزدیک است رونمایی شود.

مشرق نیوز درباره لیست احتمالی احمدی نژاد نوشته است «درباره وحدت یا کثرت اصولگرایان از همین حالا باید این را مفروض دانست که چه جبهه پایداری با شورای ائتلاف به توافق برسد و چه اختلاف میان آن‌ها حاکم باشد، نوچپ‌گرایان لیست نهایی و اختصاصی خود را خواهند داشت و همراهی آن‌ها با لیست اصلی تهران تقریبا صفر است. البته این به آن معنا نیست که جوانان عدالت‌خواه بتوانند یا بخواهند در تهران لیست ۳۰ نفره ارائه کنند، اما ممکن است با چهره‌هایی لیستی ۱۰ یا ۲۰ نفره ببندند؛ لیستی که احتمالا شامل افرادی، چون مجید حسینی، محمدصادق شهبازی، وحید اشتری و… خواهد بود. با توجه به این شرایط باید حداقل دو لیست را در تهران مفروض بدانیم. باقی ماجرا مربوط به میزان و درجه وحدت و همگرایی شورای ائتلاف با جبهه پایداری است.»

بررسی‌های رویداد۲۴ نشان می‌دهد تعداد زیادی از نیرو‌های موسوم به بهار رد صلاحیت شده‌اند و امکان ارائه لیست قوی از سوی جریان نزدیک به احمدی نژاد بسیار سخت است. فعالان سیاسی نزدیک به جریان بهار در روز‌های گذشته نقد‌های تند و تیزی را خطاب به شورای نگهبان منتشر کرده‌اند. آن‌ها تایید صلاحیت تاجگردون و قالیباف را نشانه‌ای از ضعف شورای نگهبان در مقابل مفاسد اقتصادی می‌دانند.

البته نقد تند جریان احمدی نژاد به جریان سنتی اصولگرا هم وجود دارد؛ این یعنی همراهی این جریان با اصولگرایان سنتی هم بسیار سخت است.

شمس الدین حسینی (وزیر اقتصاد دولت احمدی نژاد)، سینا کلهر (مدیرکل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی) و احمد نادری (رئیس مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران) شاخص‌ترین چهره‌هایی هستند که ممکن است در لیست مدنظر محمود احمدی نژاد و دوستان قرار بگیرند.

سال ۹۴ تعداد زیادی از اطرافیان احمدی نژاد رد صلاحیت شدند و جبهه پایداری نیز با اصولگرایان ائتلاف کرد. حتی در سال ۹۶ هم که تایید صلاحیت‌ها بیشتر بود، یاران احمدی نژاد لیست مستقل منتشر نکردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close