اخبار بروجردلرستانویژه ها

مرگ ۴۸۰ نفر در تصادفات رانندگی لرستان

روزهای بروجرد– مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: طی سال گذشته ۱۷ نفر در حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند.

محمد فارسی نژاد در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه بیشترین حجم فعالیت‌ها و خدمات پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی و حدود ۴۰ نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود، اظهار داشت: در سال گذشته ۴۲ هزار و ۳۲۷ نفر معاینه سرپایی در استان انجام شده که در مقایسه با سال قبل از آن ۵.۱۶ درصد رشد داشته است.

فوت ۴۸۰ نفر در تصادفات رانندگی

او با بیان اینکه همچنین در سال گذشته هزار و ۶۵۷ مورد معاینه جسد در پزشکی قانونی استان انجام شده که در مقایسه با سال قبل از ۳.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: همچنین تعداد مراجعین و معاینات مربوط به نزاع به پزشکی قانونی استان در مدت‌زمان یاد شده ۱۲ هزار و ۱۷۴ مورد بوده که این آمار نیز نسبت سال قبل از آن ۹.۷ درصد کاهش‌یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه در مدت‌زمان یاد شده ۴۸۰ نفر در تصادفات استان جان خود را از دست‌ داده‌اند که این عدد نسبت به سال قبل از آن ۱۳.۲ درصد افزایش‌یافته است، بیان داشت: همچنین تعداد مصدومان و معاینات حوادث رانندگی استان ۱۰ هزار و ۴۵ مورد بوده که در مقایسه با سال قبل از آن این آمار نیز ۱۲.۴۲ درصد افزایش‌یافته است.

فارسی نژاد، تصریح کرد: در این مدت هزار و ۲۰۴ پرونده سم‌شناسی و ۴۱۴ پرونده آسیب‌شناسی در پزشکی قانونی استان تشکیل و بررسی شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه سم‌شناسی ۱۴.۱۸ درصد کاهش و در حوزه آسیب‌شناسی ۶.۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

۱۷ نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند

او با بیان اینکه در سال گذشته ۳۸۰ مورد کمیسیون پزشکی در پزشکی قانونی استان برگزار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد، افزود: همچنین در این مدت ۱۱ مورد فوت بر اثر برق‌گرفتگی در استان داشته‌ایم که این عدد نسبت به سال قبل از آن ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، همگی موارد برق‌گرفتگی نیز در استان مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه تعداد مصدومان ناشی از کار در استان طی سال گذشته را ۷۰۷ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ نفر زن و ۶۲۷ نفر نیز مرد بوده‌اند.

فارسی نژاد، تصریح کرد: این آمار نسبت به سال قبل از آن ۲.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او همچنین فوتی‌های ناشی از حوادث کار طی سال گذشته را ۱۷ نفر عنوان کرد و افزود: عمده علل فوت حوادث ناشی از کار مربوط به سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت بوده است.

کاهش ۴۰ درصدی فوت ناشی از گازگرفتگی

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، بیان داشت: تعداد معاینات فوتی ناشی از سوختگی در استان طی سال گذشته نیز ۳۱ مورد بوده که از این تعداد ۱۶ نفر زن و ۱۵ نفر مرد بوده‌اند، این آمار نسبت به سال قبل از آن با کاهش شش‌درصدی مواجه بوده است.

فارسی نژاد همچنین تعداد معاینات فوتی ناشی از غرق‌شدگی در استان طی سال گذشته را ۲۴ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد شش نفر زن و ۱۸ نفر مرد بوده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۲۲ نفر بوده‌اند، ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او همچنین تعداد معاینات فوتی ناشی از گازگرفتگی را طی سال گذشته ۱۵ نفر عنوان کرد و گفت: همه این فوتی‌ها مرد بوده‌اند و این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close