اخبار ایران

هشدار رییس جمهور درباره موج چهارم کرونا/ معلوم نیست واکسن چقدر موثر است

روزهای بروجرد- رئیس جمهور گفت: برای جلوگیری از موج چهارم کرونا، باید همه دست به دست هم دهیم، امروز متاسفانه شنیدیم که وضعیت استان خوزستان قرمز شده است، این یک اعلام خطر برای ماست و نشانه این است که به سمت موج چهارم می‌رویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا  اظهار کرد: پایان هفته یکسال از ورود کرونا به کشور گذشته است. هیچ‌کسی و هیچ دانشمندی در دنیا به چنین بیماری فکر نمی‌کرد، همه فکر می‌کردند با پیشرفت بهداشت و آگاهی که مردم دارند، تصور نمی‌کردند با چنین پاندمی مواجه شوند.

روحانی افزود: کسی فکر نمی‌کرد دنیا در قرن ۲۱ با چنین مشکلی مواجه شود و ده‌ها میلیون نفر گرفتار این بیماری شوند و صدها هزار نفر نیز بعلت این بیماری فوت کنند.

وی تاکید کرد: داروهایی که ساخته و اعلام شد، هیچکدام درمان قطعی کرونا نیست و هنوز نتوانستند درمانی برای این بیماری پیدا کنند بنابراین امیدها همه به سمت واکسن رفت. البته ساخت واکسن گاهی ۱۰ سال زمان می‌برد تا به یک نقطه کاملا مطلوب برسد.

اهم اظهارات رییس جمهور به نقل از مهر

* معلوم نیست که این واکسن چقدر موثر است و تا چه مدت ایمنی ایجاد می‌کند. ما در واکسن مسائل فراوانی داریم ولی چاره‌ای نیست که ما و دنیا به سمت واکسن و واکسیناسیون برویم.

*  فعلا راه دیگری جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل فاصله‌گذاری اجتماعی، کاهش ترددها و تجمعات، شستن دست‌ها و زدن ماسک، نداریم.

* برای جلوگیری از موج چهارم کرونا، باید همه دست به دست هم دهیم، امروز متاسفانه شنیدیم که وضعیت استان خوزستان قرمز شده است، این یک اعلام خطر برای ماست و نشانه این است که به سمت موج چهارم می‌رویم.

* همه آرزوها این بود که بشر بتواند به دارویی برای این بیماری برسد اما در نهایت معلوم شد هیچ‌یک از این داروهای اعلام‌ شده درمان دقیق و واقعی نیست. بشر هنوز نتوانسته درمانی برای این بیماری پیدا کند و امیدها به سمت تولید واکسن رفت.

* مراقبت‌های شدید و دقیقی در زمینه ورود افراد به کشور باید اعمال و مراعات شود، چه افراد خوش‌شان بیاید و چه نیاید، همه باید بدانند که هر کسی وارد این کشور می‌شود باید با تست‌های بهداشتی مورد مراقبت قرار گیرند و اگر کسی آلوده باشد مقررات قرنطینه درباره‌اش عمل شود و همه دست به دست هم دهیم تا از ایجاد خیز چهارم کرونا جلوگیری شود. برای ما مهم است که سلامت مردم حفظ شود و به سرعت موارد جهش‌یافته این ویروس و مبتلایان به آن را شناسایی کنیم.

* ما حداقل تا یک‌سال آینده باید سبک زندگی تازه‌ای که در پی شیوع این ویروس شکل گرفت را رعایت کنیم تا بتوانیم در سال ۱۴۰۰ سال مناسب‌تری را شروع کنیم.

* شناسایی زودهنگام مخصوصا نسبت به ویروس جهش یافته خیلی مهم است که سریعتر بشناسیم. فردی که از خارج وارد یک استان یا یک شهرستان می شود، استاندار، فرماندار و بخشدار و مسوول مراقبت بهداشتی همه باید مراقبت کنند اگر کسی آلوده شده بلافاصله مساله قرنطینه و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد را اعمال کنند چرا که اینها مسایلی نیست که قابل گذشت باشد. 

* همه دست به دست هم دهیم برای جلوگیری از خیز چهارم ویروس کرونا، نزدیک عید نوروز هستیم ایام برای مردم برای کسب و کار و نظافت منزل‌ها و هم برای سفر اهمیت دارد. بنابراین اگر می خواهیم عید بسیار خوبی داشته باشیم  از حالا باید شروع کنیم و مراقبت کنیم.  اگر مراقبت ها از امروز شروع نشود متاسفانه دوباره با مشکلات مواجه خواهیم شد.

* ماه عروسی‌ها است باید خیلی مراقبت کنیم که این مجالس تبدیل به مجالس عزا نشود. فاصله‌ها را مراقبت کنیم و اصول بهداشتی را مورد مراقبت خود قرار دهیم که بتوانیم در پایان سال روزهای خوبی را برای مردم داشته باشیم و آغاز سال ۱۴۰۰ مناسب تر از سال ۱۳۹۹ باشد که در طول این سال گرفتار این بیماری بودیم.

* استان‌های دیگری هم داریم که آنها زرد بودند نارنجی شده است. این یک اعلام خطر برای همه ما و حرکت به سمت جهش چهارم است. بنابراین همه باید مراقبت کنیم و جلوی این کار را بگیریم و وارد موج چهارم و خیز چهارم نشویم و شرایط به گونه ای باشد که بتوانیم مهار کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close