اخبار ایران

این داروها را به عراق نبرید،جرم است

روزهای بروجرد- معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به مواد مخدر و قرص های روان گردان توسط زائران در کشور عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

سرهنگ علی قاسم‌پور اظهارکرد: فیض حضور در سرزمین عتبات عالیات، توفیقی است که خداوند منان برای زائران اربعین حسینی(ع) مقرر فرموده است که بروز هرگونه عوارض جسمی، روحی و روانی در افراد، موجب عدم توفیق و ایجاد شبهه در مناسک معنوی و زیارتی می شود.

وی ادامه داد: دولت عراق در سال‌های اخیر مبادی ورودی خود را به آخرین امکانات کنترلی و حفاظتی مجهز کرده و با بهره‌گیری از کادر متخصص در چهره‌زنی، مبادرت به شناسایی زائران معتاد و جست‌وجوی بار همراه آنان می‌کنند که امید است شاهد دستگیری و بازداشت زائران به دلیل حمل مواد مخدر چه در ایران و چه در کشور عراق نباشیم.

قاسم‌پور تصریح کرد: همراه داشتن هرگونه داروی گیاهی مشکوک و شبیه به مواد مخدر، قرص‌های روان‌گردان مانند متادون، قرص‌های آرام‌بخش از قبیل انواع مسکن‌های حاوی کدئین، دیازپام، فلورازپام، کلونازپام، اکسازپام، لورازپام و… در کشور عراق جرم تلقی شده و برای شخص خاطی مجازات به دنبال خواهد داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان خاطرنشان کرد: بازداشت هر یک از مرتکبان جرایم ذکر شده تابع محدودیت سنی و جنسیت نبوده و به صرف کشف مواد مخدر، فرد حامل آن بازداشت و یا محاکمه خواهد شد.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close