اخبار بروجرد

هشت واحد صادر کننده در بروجرد وجود دارد

حسین دالوند در جلسه نشست سه‌جانبه دانشگاه آزاد اسلامی، اداره صمت و صنایع بروجرد با عنوانِ چالش ویکند که امروز ۱۳ بهمن‌ماه با موضوع بررسی راه‌های موًثر ارتباط دانشگاه و صنایع این شهرستان با هدف رفع مشکلات صنایع کوچک و متوسط برگزار شد، اظهار کرد: در صنعت، معدن و تجارت؛ حوزه فرش، اصناف، بازرگانی داخلی، نظارت، بازرسی و … وجود دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان ۳۶ اتحادیه دارد و میزان واحدهای پروانه دار شهرستان ۱۱ هزار و ۱۰۴ مورد و واحدهای که پروانه آن‌ها منقضی شده ۱۳۲۱ بوده در کل واحدهای صنفی پروانه دار ۹۷۸۱ هستند.

سرپرست اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: ۲۶۴۸ واحد صنفی تولیدی و ۷۱۳۳ واحد توزیعی در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: بروجرد ۳۸ درصد صنایع استان را در برمی‌گیرد و ۶۱۳ واحد صنعتی داری پروانه مشغول فعالیت بوده که ۹۷۱۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

سرپرست اداره صمت بروجرد با بیان اینکه همچنین ۸۳ طرح جواز تأسیس داریم که در حال اجرا هستند، افزود: بروجرد دارای واحدهای صنعتی بزرگی مانند نساجی، داروسازی اکسیر، داروسازی فارمد زاگرس، عظیم خودرو، سیم لاکی زاگرس پوش و. است.

دالوند ادامه داد: واحدهای صنعتی کاشی جم، سحر دشت، صنایع پیش رو فرتاک و … اگر به تولید برسند می‌توانیم صنایع زیادی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: کل پروانه‌های موجود در سامانه ۷۱۷ هستند که ۴۲۵ آن‌ها فعال و نیمه فعال هستند و ۲۶۲ غیرفعال داریم که امکان راه‌اندازی ۴۲ درصد این‌ها وجود دارد.

سرپرست اداره صمت بروجرد با بیان اینکه ۲۲ تا معدن در شهرستان وجود دارد که ۱۵ تا از آن‌ها فعال است، افزود: هفت تا شرکت نصب آسانسور داریم.

دالوند اظهار کرد: واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره یک ۸۶ واحد صنعتی بوده و ۲۳ واحد فعالیت ندارند که قرار است تعیین تکلیف شوند ۳۴ واحد غیرفعال و ۶ تا واحد جانشین داریم.

وی با بیان اینکه ۴۴ واحد فعال و هشت واحد در قالب پروژه در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: در حوزه فرش سه تا تشکل بزرگ قالی‌باف با اشتغال بیش از ۸ هزار نفر داریم.

سرپرست اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: ارتباط بین دانشگاه و صنعت در توسعه بسیار مؤثر است این امر هنوز به ثمر ننشسته است که دلایل خاص دارد.

دالوند اضافه کرد: از دلایل آن می‌توان به تفاوت فرهنگی بین دانشگاه و صنعت، نبود انگیزه در دانشگاه برای ارتباط با صنعت و نبود انگیزه در صنعت برای ارتباط با دانشگاه، انعطاف‌ناپذیری ساختارها و… اشاره کرد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close