اخبار بروجردویژه ها

تاکید معاون وزیر نیرو بر ساخت هرچه سریع‌تر سد آبسرده

روزهای بروجرد– معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تأمین آب شرب خط قرمز وزارت نیرو است.

به گزارش ایسنا، محمد جوانبخت در جلسه بررسی سد آبسرده که امروز در محل کارگاه سد برگزار شد، اظهار کرد: تأمین آب شرب در وزارت نیرو در اولویت قرار دارد و به‌نوعی خطر قرمز وزارت است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در همه نقاط کشور با کم‌آبی مواجه و با تنگناهای که در تهیه آب مواجه هستیم، افزود: لرستان زمانی از استان‌های پرآب بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خاطرنشان کرد: همه طرح‌های آبی لرستان را  به‌خصوص سد آبسرده که مستقیم با آب شرب در ارتباط است باید در دستور کار قرار دهیم.

جوانبخت با اشاره به اینکه تأمین آب از اولویت‌ها و خط قرمز وزارت نیرو است، افزود: باید برای این سد تمهیدات خوبی اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تخصیص‌ها باید ۱۰۰ درصدی باشد، گفت: با توجه شرایط اقلیمی کشور و فصل گرمای پیش‌رو، رعایت الگوی بهینه مصرف در بخش‌های مختلف مصرف ضروری است و باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به سد آبسرده، اضافه کرد: سد آبسرده نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و این امر مطلوب نیست و باید پیشرفت پروژه سرعت قابل توجهی پیدا کند.

جوانبخت خاطرنشان کرد: سد آبسرده با عنایت به اینکه بخشی از منبع پایدار تأمین آب شهر بروجرد است برای ما اهمیت دارد.

وی بیان کرد: در برنامه‌های وزارت نیرو پیش‌بینی‌های بهتری خواهیم کرد تا با سرعت بیشتری عملیات اجرایی این سد پیش برود.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close