اخبار بروجرد

هیچ مدیری در بروجرد حق همراهی با داوطلبان انتخابات را ندارد

روزهای بروجرد- معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: هیچ مدیری در حوزه شهرستان حق همراهی و حمایت از داوطلبان انتخابات مجلس را ندارد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم رحیمی در جلسه شورای ادرای شهرستان بروجرد که با حضور استاندار لرستان برگزار شد، افزود: جلسات ادارات مختلف در ایام انتخابات و برگزاری همایش ها باید با هماهنگی کامل فرمانداری برگزار شود و مدیران نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات نامزد های انتخاباتی استفاده کنند.

وی با اشاره به سیل فروردین ماه در بروجرد اظهار داشت: در سیل فروردین ماه همه نیروهای شهرستان اعم از سپاه و ارتش و بسیج و ادارات و ارگانها تلاش کردند تا خسارت آنچنانی رخ ندهد، اگر تلاش این نیروها نبود بروجرد نیز کمتر از مناطق سیل زده لرستان خسارت نمی دید.

فرماندار بروجرد گفت: بروجرد یک شهر ویژه است و اعتبارات این شهرستان نیز باید ویژه اختصاص داده شود.

رحیمی با اشاره به پل رو گذر شهدای دانش آموز که بعد از چندین سال در حال اتمام پروژه است، بیان کرد: امیدواریم این پروژه با تخصیص اعتبارات نهایی در دهه فجر افتتاح شود.

وی اظهار داشت: از دیگر پروژه های مهم در بروجرد زیر گذر پادگان مهندسی است که آغاز شده و باید اعتبارات لازم تامین شود تا این پروژه سریعا انجام شود.

وی با انتقاد از وضعیت جاده بروجرد به اشترینان و نبود روشنایی و آسفالت مناسب گفت: اکثر جاده های اصلی منتهی به شهرستان بروجرد نیاز به مرمت و بازسازی دارد که این مهم باید صورت بگیرد.

فرماندار بروجرد یادآور شد: جاده دانشگاه آزاد نیاز به تعریض دارد و باید سریعا اعتبارات لازم تخصیص و برای جلوگیری از حوادث انجام شود.

رحیمی با اشاره به راههای روستایی گفت: درفصل زمستان و برای بازگشایی  راههای روستایی مشکل داریم و باید اعتباراتی در این خصوص اختصاص داده شود، راهداری شهرستان بروجرد نیاز به ماشین آلات برف روب دارد و با توجه به برفگیر بودن اکثر جاده های ارتباطی باید این مهم برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بروجرد قطب ورزشی لرستان و کشور است بیان کرد: باید اعتبارات لازم برای توسعه ورزش شهرستان بروجرد تخصیص داده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار و اخذ قرارداد برای بازسازی و بهسازی جاده ها و روکش آسفالت جاده های شهرستان بروجرد اختصاص داده شده است.

عباس شرفی افزود: پروژه پل شهدای دانش آموز با دستور استاندار با قرارداد ۱۷۰ میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد انجام شده و برای تکمیل ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی اظهار داشت: ۳۲۸ دستگاه ماشین آلات برف روبی و راهسازی در استان لرستان داریم که در سطح استان تقسیم شده است و از این تعداد ۲۶ دستگاه در بروجرد می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان ادامه داد: با توجه به برفگیر بودن جاده های منتهی به بروجرد یک دستگاه خودروی برف روب اختصاص داده خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان گفت: ۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۷ در سه حوزه آبخیز انگشته، آبسرده و قلعه میرزا علی هزینه شده و امسال نیز ۵۰ میلیارد ریال در سه حوزه زرشکه، گیجالی و گندل گیلان هزینه خواهد شد.

شیرزاد نجفی افزود: نهالستانی با ۲۰۰ هزار اصله نهال در بروجرد فعال شده که امسال از این نهالها در سطح شهرستان بروجرد و استان لرستان استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در راستای تعیین تکلیف اراضی ملی در حدود ۱۲۰ هکتار از این زمین ها به راه و شهر سازی اختصاص داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز دراین جلسه گفت: شهرستان بروجرد قطب ورزش قهرمانی در لرستان است و دراین راستا سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به ۴۵ هیات ورزشی این شهرستان اختصاص داده شده است.

سید سعید کریمی افزود: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی بخشنامه سراسری است و برخی نیز در اختیار هیات های ورزشی است که از محل اجاره این اماکن ورزشی ۲ میلیارد ریال درآمد داشته است.

وی اظهار داشت: هفت پروژه عمرانی ورزشی در بروجرد وجود دارد که ۷۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۹۳ میلیارد ریال آن تخصیص داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان نیز دراین جلسه گفت: ۶۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی مدارس سیل زده لرستان اختصاص یافت و گام‌اول در بازسازی مدراس تخریب شده پلدختر برداشته شد.

محمد حیدری افزود: مدارس استان لرستان بیش از ۲ هزار کلاس با بخاری نفتی غیر استاندار داشته که سهم بروجرد ۱۵۸ کلاس و اشترینان ۳۵ کلاس که ۲۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در سیل ۵۰ میلیارد ریال به مدارس شهرستان بروجرد اختصاص یافته است بیان کرد: حدود ۲۰ میلیارد تومان ریال تجهیزات نیز به مدارس شهرستان بروجرد داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدراس لرستان گفت: ۱۳ پروژه با ۶۸ کلاس درس در بروجرد در دست اقدام داریم که سه پروژه با همت خیرین در بروجرد در دست اقدام است‌.

حیدری افزود: نوسازی مدارس در شهرستان بروجرد نسبت به سال گذشته ۸۴۷ درصد افزایش یافته است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close