اخبار بروجرد

معوقات کارگران پروژه باند دوم توره به بروجرد تا روز شنبه پرداخت می‌شود/ کارفرما پولی به پیمانکار پرداخت نکرده است

روزهای بروجرد- مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: معوقات سال ۹۸ کارگران پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد تا روز شنبه پرداخت می‌شود.

به گزارش ایلنا، روز سه‌شنبه کارگران پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد، با ارسال نامه‌ای به رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، خواستار پرداخت معوقات خود شدند. آنطور که در این نامه‌ آمده است، ۷ ماه از دستمزدهای سال جاری، بخشی از دستمزدهای سال ۹۷ و سنوات و مرخصی سال ۹۴ کارگران، هنوز پرداخت نشده است. کارگران در پایان نامه با یادآوری وضعیت مشقت‌بار خود اعلام کردند که برای تامین معاش خود ناچار شده‌‌‌اند اثاثیه منازلشان را بفروشند. 

«مجید شاهسواری» مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، درباره اقدامات این مجموعه برای پرداخت معوقات کارگران پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد، گفت: کارگران از سال‌های گذشته طلبی ندارند. تنها ۴ یا ۵ از آنها هستند که وضعیت بغرنجی داشتند که با آنها تسویه حساب کردیم اما حدود ۵ ماه از دستمزدهای سال ۹۸ آنها پرداخت نشده که تاکید کرده‌ایم تا روز شنبه (۷ دی) این پول به کارگران پرداخت شود. 

وی با بیان اینکه آقای فتاح (رئیس بنیاد مستضعفان) تاکید دارند که مطالبات کارگران باید به موقع پرداخت شود، گفت: این در حالی است که بنیاد مستضفان به عنوان پیمانکار پروژه ساخت باند دوم توره به بروجرد، هنوز مطالبات خود را از کارفرمای پروژه یعنی وزارت راه و شهرسازی دریافت نکرده است و لذا دستمزد کارگران را از محل منابع داخلی می‌پردازیم. 

شاهسواری با بیان اینکه این کارگاه سال گذشته به خاطر اینکه کارفرما پولی پرداخت نمی‌کرد، تعطیل شد، گفت: منتها از ابتدای سال ۹۷ کارفرما اعلام کرد که کار را آغاز کنیم اما هرچه جلوتر رفتیم، فهمیدیم که اصلا اعتباری برای پروژه وجود ندارد و ظاهرا کارفرما هم در تامین اعتبار مشکل دارد. با این حال خبری را مشاهده کردم که در آن وزارت راه و شهرسازی اعلام کره بود: «بنیاد مستضفان صورت وضعیت خود را دریافت کرده است.»

مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، افزود: از شنیدن این خبر تعجب کردم. اگر به عقیده آنها بنیاد از بابت انجام پروژه طلبی ندارد، به این خاطر است که آن را ثبت نکرده‌اند. اگر  مشاور صورت‌وضعیت پیمانکار را خوب بررسی و به کارفرما ارائه کند، تا به‌صورت ذی‌حسابی آن را ثبت کنند، مشخص می‌شود که ما از آنها طلب داریم. 

 مدیرعامل هلدینگ عمرانی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ادامه داد: اینکه بگویند صورت‌وضعیت بنیاد مستضعفان را پرداخت کرده‌اند، این پیام را مخابره می‌کند که بنیاد پول دارد و نمی‌خواهد دستمزد کارگران را پرداخت کند! اما به واقع اینگونه نیست. ضمن اینکه اگر مطالبات خود را از کارفرما دریافت کنیم به شکل اسناد خزانه است که سررسید آنهم به سال ۱۴۰۰ می‌رسد. 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close