اخبار لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد: زنگ خطر شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی استان‌های همسایه، زنگ خطر شیوع این بیماری در لرستان نیز وجود دارد.

به گزارش مهر، زینب محمدخانی در ستاد تنظیم بازار لرستان در سخنانی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان‌های همجوار لرستان، اظهار داشت: این امر زنگ خطری برای استان لرستان است.

وی با بیان اینکه ما در دامپزشکی این دغدغه را داریم، عنوان کرد: امیدواریم تمام اقدامات صورت گرفته نتیجه بدهد و مرغداران واکسیناسیون را طبق برنامه انجام داده باشند و ما با تلفات مواجه نشویم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال گذشته در ستاد تنظیم بازار یک مصوبه مبنی بر ممنوعیت خروج دام زنده از استان داشتیم، افزود: به دلیل اینکه دام استان در مرز سه برابر قیمت به فروش می‌رفت، این اشتیاق از سوی دامداران وجود داشت که دام را از استان خارج کنند.

محمدخانی، تصریح کرد: با مصوبه یاد شده، التهاب سنگینی را در بحث مبارزه با قاچاق دام سپری کردیم و در حال حاضر باید به گونه‌ای قیمت‌هایی که کاهش یافته را اعلام کنیم که کنترل شده باشد و دامداران ترغیب نشوند و دام زنده را از استان خارج کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close