اخبار لرستان

فعالیت ۱۲ مرکز مشاوره HIV در سطح لرستان

روزهای بروجرد- کارشناس HIV دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به تبعیت از سراسر کشور در لرستان نیز ۱۲ مرکز مشاوره HIV در حال فعالیت هستند که آدرس آن‌ها در سایت WWW.HIV-SDI.IR قابل دسترسی است.

ماریه ستاری در گفت‌وگو با ایسنا، به مناسبت هفته جهانی ایدز در رابطه با خدمات دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مبتلایان به این بیماری، گفت: در سراسر کشور مراکز مشاوره‌ای برای این افراد وجود دارد که به طبع آن در استان نیز ۱۲ مرکز مشاوره در سطح شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مراکز خدماتی مانند مشاوره، آزمایش، معاینه و توزیع داروهای تخصصی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

ستاری با بیان این‌که خدماتی که در مراکز مشاوره ارائه می‌شود در فضای خصوصی و کاملاً محرمانه انجام می‌شود، عنوان کرد: برای دسترسی به آدرس مرکز مشاوره به سایت WWW.HIV-SDI.IR مراجعه کنند.

کارشناس ایدز دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در زمینه مقابله با ویروس HIV در حدی پیشرفت داریم که اگر شخصی به هر دلیلی در مواجهه با این ویروس قرار بگیرد می‌تواند با مراجعه به مراکز مشاوره یک دوره درمان کوتاه مدت برای جلوگیری از تکثیر ویروس دریافت کند.

وی تأکید کرد: با توجه به این‌که ویروس HIV از مادر به جنین قابل انتقال است، توصیه می‌شود تمام مادران باردار قبل‌از بارداری یا حتی در طول زمان بارداری‌شان از نظر ابتلا به ویروس HIV حتماً چک شوند، چراکه در تشخیص ابتلا مادران به این ویروس این علم را داریم که کمک کنیم نوزادی سالم از مادری مبتلا متولد شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close