اخبار ایران

سقوط بوئینگ ۷۳۷ مسافری اوکراینی بین پرند و شهریار/ بیشتر مسافران ایرانی بودند

روزهای بروجرد- یک فروند هواپیمای بوئینگ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)‌ ضمن تأیید این خبر، در این‌باره به فارس گفت: این هواپیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز می‌کرد که بین پرند و شهریار دچار سانحه شد و سقوط کرد.

بنابراین گزارش پیش بینی می‌شود به علت سابقه زیاد بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷، این حادثه نیز به علت ‌نقص فنی رخ داده است.

‌این هواپیما به همراه کرو (خدمه پروازی) ۱۸۰ نفر سرنشین‌ داشته است.

بنابراین گزارش هواپیمای مذکور بوئینگ ۸-۷۳۷ متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است.

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به جان باختن همه ۱۷۶ سرنشین سانحه سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی، گفت: اغلب مسافران پرواز تهران-کیف که صبح امروز سقوط کرد، ایرانی بودند.

‌رضا جعفرزاده در گفت‌ وگو با فارس اظهار داشت: طبق آخرین بررسی‌ها، اغلب مسافران پرواز تهران-کیف ‌که امروز سقوط کرد، ایرانی بوده‌اند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه این هواپیما با احتساب کرو ۱۷۶ سرنشین داشت، افزود: بقیه مسافران این پرواز از اتباع دیگر کشورها بوده‌اند.

وی اظهار داشت: گروه‌ها‌ تجسس و نجات سازمان هواپیمایی به محل سانحه اعزام شده‌اند و گروه بررسی سانحه مطابق استانداردهای جهانی تشکیل شده و فرایند جمع آوری اطلاعات و بررسی سانحه آغاز شده است.

بنابراین گزارش صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت VR-PSR که با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ ‌از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیما دارای ۱۶۷ مسافر و ۹ نفر خدمه پروازی بوده و برسی های اولیه حاکی از جان باختن همه سرنشینان هواپیما است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close