اخبار بروجردویژه ها

زمین مورد نیاز مسکن ملی در بروجرد جانمایی شد

روزهای بروجرد- رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد گفت: زمین مورد نیاز برای احداث مسکن ملی در ۲ منطقه این شهرستان جانمایی شده است.

 

علی پارسا در گفت وگو با ایرنا افزود: زمینهای مورد نظر برای تایید به وزارت خانه ارسال شده و در صورت تایید اقدامات بعدی انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: در مرحله اول ثبت نام مسکن ملی با توجه به سهمیه تعیین شده ۳۳۰ نفر ظرف ۴۵ دقیقه  ثبتنام کردند.

پارسا بیان کرد: در مرحله دوم ثبت نام ظرفیت شهرستان افزایش خواهد یافت و تعداد متقاضیان بیشتری امکان ثبت نام برای آنها فراهم خواهد شد.

رییس اداره راه و شهرسازی بروجرد اضافه کرد: در ۲ دهه اخیر بیش از هفت هزار واحد مسکن دولتی اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر به شهروندان بروجردی واگذار شده و با ثبت‌نام‌های جدیدمسکن ملی که درحال انجام است این رقم افزایش می یابد.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان ۲ مزیت دارد نخست قیمت تمام‌شده در مقایسه با قیمت بازار قابل مقایسه نیست و همچنین با توجه به اینکه واگذاری زمین در این طرح به صورت فروش اقساطی است، قیمت زمین طی پنج سال به صورت قسطی دریافت خواهد شد.

به گزارش ایرنا، متقاضیان ثبت نام در طرح اقدام ملی و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از روز اول فروردین ماه ۸۴ به بعد باشند و پس از انقلاب اسلامی از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه باید سبز باشد.

شرط دیگر متاهل یا سرپرست خانوار بودن است. البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

داشتن حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر الزامات است.

 سابقه سکونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر مادر حداقل پنج سال خواهد بود.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از جمله دیگر شروط اعلام شده است.

بررسی‌های لازم در صورت دارا بودن شرایط لازم، اقدام بعدی برای مسکن انجام می‌شود و در صورت عدم داشتن شرایط، از لیست حذف می‌شوند و در مرحله بعدی ثبت‌نام، افرادی دیگر جایگزین می‌شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close