اخبار لرستان

رئیس‌ دادگستری لرستان: دستگاه قضایی نسبت به انتخابات کاملاً بی‌طرف است

روزهای بروجرد- رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: مجازات جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ضروری است.

محمد رزمدر بازدید از حوزه قضایی شهرستان کوهدشت و در جلسه با کارکنان قضایی و اداری دادگستری این شهرستان اظهار کرد: بازدید از حوزه‌های قضایی با هدف پیگیری و اجرای دقیق و کامل برنامه‌های تحولی رئیس قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه  در این بازدیدها، کمبودها، کاستی‌ها و نواقص هر حوزه قضایی از حیث امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی، شناسایی و چگونگی اجرای سیاست‌های نوین رئیس قوه قضاییه همچون تسریع در رسیدگی‌ها و تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه و مسن، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، تکریم مراجعان به دستگاه قضایی، قضاوت عادلانه و امنیت آفرین و سایر موضوعات مرتبط مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: در سفر آینده حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه به استان برخی از موضوعات و مشکلات کلان دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان با اشاره به اینکه مردم کوهدشت ولایتمدار، باغیرت و دلاور هستند و از اوایل پیروزی انقلاب در تمام صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند، عنوان کرد: جوانان کوهدشتی در زمان جنگ تحمیلی دو گردان فعال و قوی داشتند که شهدا و جانبازان زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده و این نشانه ولایتمداری مردمان این دیار است.

رزم در ادامه با تأکید بر اینکه ریشه برخی جرائم مسئله بیکاری است، گفت: باید در بحث توسعه زیرساخت‌ها و اشتغال در کوهدشت توجه ویژه‌ای شود که مسئله بیکاری در این شهرستان کمرنگ شود.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر اینکه دستورالعمل هر مسجد یک حقوقدان در تمام شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد، افزود: با اجرایی شدن این دستورالعمل، ضمن دیدار چهره به چهره حقوقدانان و  وکلا با مردم، سوالات و مشکلات آنان استماع و ضمن ارائه مشاوره صحیح و هدایت آنان، دانش حقوقی این افراد نیز ارتقا خواهد یافت و دادگستری استان مصمم است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، در راستای رفع اطاله دادرسی که مورد تأکید آیت‌الله رئیسی است تمام سعی و تلاش خود را این زمینه بکار بندد.

وی با تأکید بر استفاده قضات از تأسیسات نوین حقوقی و مجازات جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان، بیان کرد: در جرائم ساده و در تعیین مجازات افراد فاقد سابقه محکومیت کیفری باید از تأسیسات حقوقی جدید مانند تعویق و تعلیق مجازات و … استفاده شود.

رزم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: دستگاه قضایی دستگاهی عدالت محور بوده و نسبت به انتخابات کاملاً بی‌طرف است.  

وی  آرا مردم را مظهر حق‌الناس عنوان کرد و با تأکید بر اینکه صیانت و حفاظت از آن واجب شرعی است، افزود: تلاش خواهیم کرد در فضایی آرام و پرشور و نشاط، مردم آزادانه در انتخابات شرکت کنند و همه ما به انتخاب نهایی مردم احترام خواهیم گذاشت.

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: تکریم ارباب‌رجوع سرلوحه کار کارکنان قضایی و اداری دادگستری بوده و رعایت جدی این سیاست در حد اعلی و کمال مورد خواست و پیگیری مدیریت استان است.

رزم تصریح کرد: در رسیدگی به جرایم، همواره جنبه بازدارنده و اصلاح‌گرایانه مجازات‌ها  مدنظر و توجه همکاران قضایی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close