لرستان

اخذ مجوز و خریداری CT اسکن و MRI برای برخی بیمارستان‌های لرستان

روزهای بروجرد- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ مجوز و خریداری CT اسکن و MRI برای برخی بیمارستان‌های استان خبر داد.

دکتر امین حسنوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در اداره تجهیزات، این بود که تجهیزات در بیمارستان‌هایی که داروخانه آن بخش خصوصی بود، مسئول داروخانه  باید تامین می‌کرد و به‌خاطر اینکه برایش به صرفه باشد از مواد و تجهیزاتی استفاده می‌کرد که کیفیت نداشتند.

وی ادامه داد: پس از دولتی کردن این داروخانه‌ها، معاونت غذا و دارو ورود پیدا کرد و تمام تجهیزات سرمایه‌ای که قابلیت استفاده ندارد را بررسی تا پس از تعمیر استفاده شوند و موادی که مصرفی و کیفیت ندارند همه به پیمانکار برگردانده شود و خودمان از شرکتهای با بهترین کیفیت تامین کنیم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متاسفانه در برخی از این داروخانه‌های خصوصی داروی ایرانی را به اسم و با قیمت خارجی به فروش می رساندند و این امر سبب گرانفروشی شده بود.

حسنوند در خصوص تجهیزات پزشکی عنوان کرد: با آمدن دکتر نیکبخت به دانشگاه علوم پزشکی و با هماهنگی نمایندگان مجلس شهرهای استان، مجوز MRI بروجرد اخذ و دستگاه در بیمارستان آیت الله بروجردی نصب شد.

وی اضافه کرد: همچنین دستگاه CT اسکن بیمارستان شهدای عشایر آماده و خریداری شده و ظرف دو هفته آینده در این بیمارستان نصب خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اخذ مجوز MRI بیمارستان پلدختر خبر داد و گفت: یک خیر ایرانی مقیم آلمان قرار است مبلغی از خرید این دستگاه را تقبل کند.

حسنوند بیان کرد: مجوز خرید CT اسکن و MRI برای شهرستان نورآباد و CT اسکن الشتر اخذ شده است.

وی گفت: برای CT اسکن بیمارستان عشایر خرم آّباد و MRI بروجرد در حال حاضر فقط ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کردیم و با تحویل CT اسکن بیمارستان عشایر نیز ۵۰۰ میلیون تومان دیگر پرداخت خواهیم کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان یادآور شد: بیماران شهرستان‌های فاقد CT اسکن و MRI برای درمان به مرکز استان مراجعه می‌کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close