اخبار جهانفیلم و عکس

تصاویر «شهر مه» عربستان؛ شمال ایران در جنوب عربستان!

روزهای بروجرد- در حالی که گرمای شدید سرتاسر عربستان سعودی را دربر گرفته است، برخی از آن‌ها به “شهر مه” سفر می‌کنند، یک واحه کوهستانی خنک که در آن لباس گرم حتی در فصل تابستان مورد نیاز است.

به گزارش فرارو، عبدالله العنیزی که با دوستانش روی یک زیرانداز، زیر باران ملایم و هوای مه آلود شهر المناص نشسته است، برای محافظت در برابر سرما، یک کاپشن بر روی لباس‌های سفید سنتی خود می‌پوشد.

اینجا در ارتفاع ۲۸۰۰ متری (۹۲۰۰ فوتی) از سطح دریا در جنوب ناهموار عربستان سعودی، کاملاً در تضاد با سایر نقاط این کشور پهناور و عمدتاً بیابانی است که گرمای تابستان تا ۵۰ درجه سانتیگراد (۱۲۲ درجه فارنهایت) یک چالش سالانه است.

در النماص، هوای مرطوب موسمی دمای هوا را زیر ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ درجه فارنهایت) نگه می‌دارد و در شب تا ۱۵ درجه سانتیگراد (۵۹ درجه فارنهایت) کاهش می‌یابد، زیرا مه مانع از تابش نور خورشید بر روی تپه‌های سرسبز می‌شود.

العنیزی می‌گوید: در ریاض ۴۶ درجه و اینجا فقط ۲۰ درجه است، ۲۶ درجه کمتر است.

این سعودی ۴۵ ساله که حدود ۱۲ ساعت از ریاض رانندگی کرد تا خود را به المناص برساند افزود: ما از گرما فرار می‌کنیم. اینجا هوا خنک است و باران و مه تقریباً همیشه اینجا هستند.

در اطراف گروه دوستان او، خانواده‌ها از نسیم لذت می‌برند و فرزندانشان در هوای تازه می‌دوند. دسته‌هایی از مسافران با لباس‌های گرم و کلاه‌های پشمی، قهوه عربی می‌نوشند و زیر چتر‌ها جمع می‌شوند، در حالی که بادبادک‌ها در باد پرواز می‌کنند.

نواف یکی دیگر از شهروندان عربستانی می‌گوید قبل از اینکه بیایم، همه وسایل زمستانی را آماده کردیم.

خلف الجهیری ۳۳ ساله به همراه همسر و فرزندانش از تبوک در شمال عربستان سعودی به النماص سفر کرد تا از هوای خنک لذت ببرد در حالی که سر خود را در برابر باران پوشانده است، گفت: ما واقعاً دلتنگ این هوا هستیم، وقتی دمای هوا در تابستان از ۴۰ درجه بالاتر می‌رود.

در سال ۲۰۲۰، مطالعه‌ای که توسط مجله Science Advances منتشر شد نشان داد که منطقه خلیج فارس گرم‌ترین و مرطوب‌ترین آب و هوا را در این سیاره دارد.

کارشناسان می‌گویند به دلیل گرم شدن کره زمین، برخی از شهر‌های خلیج فارس ممکن است قبل از پایان قرن جاری غیرقابل سکونت شوند.

در حالی که مقامات سعودی، به دنبال راه‌های کسب درآمد جدا از نفت هستند و به شدت گردشگری داخلی و بین‌المللی را تبلیغ می‌کنند، این کشور به مقصدی ارزشمند تبدیل شده است. تبلیغات «از عربستان سعودی دیدن کنید» تنها سه سال پس از ارائه ویزای توریستی برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ برای بازدیدکنندگان خارجی در حال انجام است.

آمار‌های وزارت گردشگری عربستان نشان می‌دهد که با افزایش نرخ کرایه هواپیما پس از همه گیری کرونا، خانواده‌های سعودی سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال (حدود ۲۱ میلیارد یورو) برای سفر‌های داخلی هزینه کردند که ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

عبدالله الشهری، هتلدار منطقه النماص می‌که در آن دمای زمستان گاهی به صفر درجه می‌رسد، می‌گوید: تابستان اوج فصل گردشگری است و از ماه می‌تا اکتبر ادامه دارد.

مشبب العمری در بالای تپه‌ای که مشرف به دره سرسبز است، در کنار همسرش نشسته است. این بازنشسته می‌گوید: نزدیک به سه ماه است که اینجا هستم و اگر هوا اینطور بماند، آماده هستم چهار یا پنج ماه دیگر بمانم.

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

(تصاویر)

ا
تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close