اخبار ایران

بیانیه مشترک ایران و آژانس: تهران حداکثر تا ۲۹ اسفند پاسخ و اسناد مربوط به سئوالات آژانس درمورد سه مکان را ارائه دهد

روزهای بروجرد– سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند در ادامه همکاری خود همان طوری که در بیانیه مشترک ۵ شهریور ۱۳۹۹ بیان شده است، همکاری‌ها و گفت وگوهای بین خود را سرعت بخشیده و تقویت کنند.

محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جهت شفاف‌سازی درخصوص مسائل مطرح شده در سند GOV/۲۰۲۱/۵۲ به تاریخ ۲۶ آبان۱۴۰۰ (۱۷ نوامبر ۲۰۲۱) بر روی بیانیه مشترک زیر به توافق رسیدند.

سازمان و آژانس با هدف حل و فصل موضوعات توافق کردند در ادامه همکاری خود همان طوری که در بیانیه مشترک مورخ ۵ شهریور ۱۳۹۹ (۲۶ اوت ۲۰۲۰)بیان شده است، همکاری‌ها و گفت وگوهای بین خود را سرعت بخشیده و تقویت کنند.

در این زمینه سازمان و آژانس درخصوص موارد زیر توافق کردند:

۱- سازمان حداکثر تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰( ۲۰مارس ۲۰۲۲ ) توضیحات کتبی مرتبط با آن دسته از سوالات مطرح شده توسط آژانس در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان که ایران به آنها نپرداخته است را به همراه اسناد پشتیبان مربوطه به آژانس ارائه خواهد کرد.

۲- ظرف دو هفته پس از دریافت توضیحات کتبیِ سازمان و اسناد پشتیبان مرتبط با آن، آژانس این اطلاعات را مرور کرده و هر سووالی در مورد این اطلاعات دریافت شده را به سازمان ارائه می‌کند.

۳- ظرف یک هفته پس از ارائه اطلاعات به سازمان توسط آژانس در خصوص هر سووال دیگر در مورد این اطلاعات، آژانس و سازمان برای بررسی سوالات در تهران تشکیل جلسه خواهند داد. برای هر مکان جلسات جداگانه ای برگزار خواهد شد.

۴- مدیر کل در نظر دارد با انجام فعالیت‌های مندرج در بندهای ۱ تا ۳ بالا و به دنبال ارزیابی مربوطه توسط آژانس، نتیجه‌گیری خود را پیش از برگزاری شورای حکام در خرداد ۱۴۰۱(ژوئن ۲۰۲۲ )گزارش کند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close