اخبار بروجرد

رییس آموزش و پرورش بروجرد: اولیای دانش‌‎آموزان بازوان توانمند مدیران مدارس هستند

روزهای بروجرد- مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: اولیای دانش‎آموزان همیاران و بازوان توانمند مدیران مدارس هستند و با تولید فکر نقش مؤثری در پیشرفت اهداف آموزشی دارند.

محمد مهرافزون درحاشیه انتخابات انجمن اولیای دانش آموزان شهرستان افزود: از بین ۲۶ داوطلب انتخابات ۶تن از اولیا با اکثریت ارا به عضویت شورای اولیا و مربیان درمی‌آیند.

وی با اشاره به اینکه پیوند اولیا و مربیان یکی از بسترهای جلب اعتماد ۲ طرفه را ایجاد می کند، اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان در مدارس با هدف تقویت و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی، پرورشی و اطلاع رسانی درباره ماموریت های این انجمن و ایجاد فضای دوست داشتنی و با نشاط در مدارس ایجاد می شود.

 مدیرآموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: دانش‌آموزان آینده سازان و سرمایه اصلی جامعه ما هستند و اولیا و مربیان نقش اساسی و کلیدی در تعلیم و تربیت آنان دارند.

مهرافزون اضافه کرد: انتخابات انجمن اولیا و مربیان به منظور مشارکت و همدلی اولیا برای ارتقا سطح کیفی فعالیت آموزشی و پرورشی مدارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به همکاری و مشارکت اولیا در فعالیت های آموزشی و پرورشی و عمرانی مدارس تأکید شده است.

وی اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان با اهداف همدلی و همیاری قطعا می تواند موجب افزایش کمی و کیفی برنامه های آموزشی، پرورشی و عمرانی و رشد و شکوفایی نظام تعلیم و تربیت در مدارس شوند.

وی افزود: امیدواریم در انتخابات روسای انجمن اولیا و مربیان افرادی برگزیده شوند که صاحب فکر، اندیشه های نوین باشند و کارایی و توانمندی لازم را داشته باشند.

مهرافزون بیان کرد: اولیا و مربیان نقش اساسی را در تصمیم گیری و سیاست گذاری مدارس دارند و اولیا می توانند تأثیر بسزایی در ارائه ی کمک های داوطلبانه والدین داشته باشند و در واقع همیار مدرسه باشند و نقش نظارتی خود را ایفا کنند.

مهرافزون اضافه کرد: انجمن ها باید از ظرفیت ها و قابلیت های اولیا برای جلب خیرین استفاده کنند و مشارکت ها و کمک های مالی را بر اساس ضوابط و قوانین دریافت کنند.

وی گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی و مهارتی در سه رشته ی آموزشی، پرورشی و عمرانی بسیار حائز اهمیت است و می تواند مفید واقع شود.

وی افزود: اموری مانند فعالیت های فوق برنامه، کلاس های آموزشی، برگزاری اردو، بازدید علمی و مسابقات ورزشی باید از کانال انجمن اولیا و مربیان بگذرد و طبق نظر آن ها انجام شود.

شهرستان ۴۰۰هزار نفری بروجرد دارای ۵۵هزار دانش آموز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close