اخبار لرستان

۹۰درصد کادر درمان لرستان علیه کرونا واکسینه شدند

روزهای بروجرد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: واکسیناسیون۹۰ درصد کادر درمان این استان علیه ویروس کرونا در مرحله نخست انجام شد.

به گزارش ایرنا دکتر “مریم کوشکی” به رسانه ها اعلام کرد: در راستای طرح واکسیناسیون کووید ۱۹ برای واجدین شرایط مرحله اول، ۹۰ درصد کارکنان بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با هماهنگی بیمارستان های تحت پوشش واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کارکنان بهداشتی مراکز ۱۶ ساعته و مراکز غربالگری واکسینه شده اند افزود: برخی کارکنان به دلیل اینکه در حال حاضر مبتلا به کرونا هستند و عده ای نیز به دلیل تمایلات شخصی از دریافت واکسن ممانعت کرده اند.

 وی عنوان کرد: همزمان در مرحله اول، بیماران سرطانی، هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی و خاص بستری در بیمارستان واکسینه شده اند و افراد باقی مانده تا سه شنبه آینده واکسینه خواهند شد.

کوشکی تصریح کرد: بعد از پایان مرحله اول در هفته جاری، واکسیناسیون سالمندان از سنین ۸۰ سال به بالا انجام می شود که در این راستا تلاش می شود افراد دارای بیماری زمینه ای هر گروه در اولویت قرار گیرند.

وی گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۱۱۲ دوز واکسن کرونا در استان دریافت شده که بیش از ۲۶ هزار دوز از این واکسن ها در نوبت اول و دوم تزریق شده است و مابقی تا روز جمعه برای گروه های هدف تزریق خواهد شد.

 دکتر کوشکی گفت: تا کنون بر اساس دستورالعمل کشوری و اعلام اولویت ها از طرف مرکز مدیریت بیماری ها، ابتدا کارکنان بهداشت و درمان، پاکبانها با اولویت پاکبانانی که در بیمارستانها کار می کنند، با زباله های عفونی سروکار دارند و یا در سایت های زباله مشغول به خدمت هستند و سپس مابقی پاکبان ها را واکسینه کردیم.

وی با بیان اینکه کارکنان غسالخانه ها نیز واکسن خود را دریافت کرده اند ادامه داد: اعضای نظام پزشکی استان نیز با هماهنگی مدیریت این سازمان در مقابل کرونا واکسینه شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: اولویت گروه بعدی در مرحله اول، جانبازان شیمیایی ۵۰ تا ۷۰ درصد بودند و همزمان کارکنان اورژانس ۱۱۵ استان نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 تعداد مبتلایان کرونا در این استان با شناسایی ۷۱۰ بیمار جدید  تا پنجم اردیبهشت، به ۱۰۱ هزار و ۱۶۳ نفر و شمار جان باختگان نیز به یک هزار و ۶۱۲ نفر رسیده است.

 

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close