اخبار لرستان

تاکید استفاده از مجازات جایگزین حبس توسط قضات لرستانی/ پیگیری قضایی دادستان از پروژه جاده ازنا‌_شازند

روزهای بروجرد- رئیس کل دادگستری لرستان گفت: در جرایم ساده، قضات باید از تاسیسات نوین حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری استفاده نمایند.

به گزارش فارس، محمد رزم در حاشیه سفر به شهرستان ازنا و بازدید از حوزه قضایی این شهرستان بازدید در جمع خبرنگاران گفت: سردار سلیمانی زحمات زیادی برای اسلام و انقلاب کشید و این مجاهد چهره بین المللی جبهه مقاومت و به تعبیر مقام معظم رهبری سردار دلها بود.

وی با اشاره به اینکه انشاالله انتقام خون این سردار توسط سایر سربازان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب گرفته خواهد شد، اظهار داشت: این سردار به آرزوی قلبی خود که شهادت بود رسید و با خون خود سبب بجوش آمدن خون تمام جبهه مقاومت و وحدت دو ملت ایران و عراق شد.

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع کارکنان دادگستری شهرستان ازنا، عنوان کرد: هدف از این سفر دیدار و عرض خدا قوت به همکاران و نیز بررسی مشکلات و نواقص دادگستری شهرستان و پیگیری رفع آنها است.

رزم ضمن تاکید بر اجرا و پیگیری برنامه های تحولی ریاست قوه قضاییه، افزود: سیاست‌های تحولی باید مد نظر و سر لوحه تمام همکاران و قضات قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه قضات باید قضاوت عادلانه و بی طرفانه داشته باشند، بیان داشت: اجرای دستور العمل کاهش جمعیت کیفری مورد تاکید ریاست قوه قضاییه است و ما باید در راستای اجرای آن تمام تلاش خود را بکار ببریم.

رییس شورای قضایی لرستان با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع از تاکیدات رییس قوه قضاییه است، افزود: این موضوع باید مد نظر همه همکاران و مورد توجه ویژه آنها قرار گیرد.

رزم با تاکید بر اینکه با مجرمین حرفه‌ای، اراذل و اوباش و سارقان مسلح بایستی با قاطعیت برخورد شود، افزود: در جرایم ساده قضات باید از تاسیسات نوین حقوقی و مجازات‌های جایگزین حبس در راستای کاهش جمعیت کیفری استفاده نمایند.

رییس کل دادگستری لرستان در پایان بر حل مشکلات جاده ازنا_شازند که متاسفانه بعلت تاخیر در تکمیل و بهره‌برداری از آن تصادفات زیادی بوقوع پیوسته و خسارات جانی و مالی بسیاری را بدنبال داشته است، تاکید کرد و افزود: در راستای حقوق عامه ،بررسی، رسیدگی قضایی و پیگیری حقوقی این پروژه بعنوان یک مطالبه عمومی در دستور کار دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان قرار خواهد گرفت.

شایان ذکر است رزم در جریان سفر به ازنا ضمن دیدار با برخی از ارباب رجوع دادگاه این شهرستان به مشکلات آنها گوش داده و جهت رفع مشکلات آنها دستور پیگیری قانونی صادر کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close