اخبار ایران

وزیر آموزش و پرورش: ١٧٠هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته خانه‌دار می‌شوند/ تعیین وضعیت حق‌التدریس

روزهای بروجرد- وزیر آموزش و پرورش از احداث ١٧٠هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری در حوزه مسکن بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی که در سالن کنفرانس وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که این امکان فراهم شد تا برای مسکن فرهنگیان گامی برداشته شود و انشالله این نشست سرآغاز خوبی برای معیشت معلمان باشد.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلمان از اعتماد بسیار بالایی در جامعه برخور هستند، خاطرنشان کرد: منزلت و معیشت معلمان مهم است و در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش قرار دارد و دولت نیز آن را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: معیشت معلمان مورد تأکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور است که در این زمینه تلاش‌هایی را آغاز کرده‌ایم .

حاجی میرزایی افزود: طرح خانه‌دار شدن ١٧٠هزار فرهنگی از اقدامات رفاهی و معیشتی در دست اقدام وزارت آموزش ‌و پرورش است و طی تفاهم‌نامه ای با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی این اقدام صورت خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی  وزارت آموزش‌وپرورش، وی افزود: ٣۵٧ تعاونی مسکن فرهنگیان در آموزش‌وپرورش داریم که برای این تفاهم‌نامه بسیج خواهند شد و امیدواریم وزارت راه و شهرسازی با تمام انرژی به میدان وارد شود تا این تعهد اجرایی شود.

وزیرآموزش‌وپرورش در نشست خبری مشترک با وزیر راه و شهرسازی که پس از امضای تفاهم‌نامه احداث١٧٠هزار واحد مسکونی ویژه فرهنگیان صورت گرفت، گفت؛ طرح مسکن فرهنگیان علاوه بر شاغلین بازنشستگان را نیز شامل می‌شود.

حاجی میرزایی همچنین در حاشیه امضای تفاهم‌نامه نیز با اشاره به بودجه سال ١٣٩٩وزارت آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: برآورد هزینه‌های وزارت آموزش‌وپرورش به‌درستی انجام نمی‌گیرد و مشکلات مالی این وزارتخانه هرسال به سال بعد منتقل می‌شود لذا امیدواریم بودجه امسال با تلاش کارشناسان سازمان برنامه‌وبودجه اصلاح و بهتر از قبل شود.

وی در خصوص سهمیه سوخت سرویس مدارس، گفت: براساس تصمیم‌گیری در ستاد سوخت متناسب با پیمایش هر سرویس ماهانه تا سقف١٢٠لیتر برای سرویس مدارس در نظر گرفته‌شده است.

حاجی میرزایی با اشاره به اجرای طرح احداث مسکن فرهنگیان تصریح کرد: طرح احداث مسکن فرهنگیان علاوه بر شاغلین، بازنشستگان را نیز شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری از این نشست به استخدام‌های جدید آموزش‌وپرورش اشاره و افزود: همه‌کسانی که به‌صورت حق‌التدریس با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری دارند، طبق چارچوب ابلاغی تعیین وضعیت خواهند شد.

وزیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: ازطریق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی حدود١٠هزار نفر سهمیه آموزش‌وپرورش است که در ادامه در دوره‌هایی نیز شرکت خواهند کرد و سپس جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند.

وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: رتبه‌بندی معلمان تا نیمه دوم سال ٩٨ به تصویب خواهد رسید و اجرای آن از مهرماه خواهد بود که به‌محض نهایی شدن در هیات دولت طرح رتبه‌بندی اجرایی خواهد شد و تمام معلمانی که بیش از دو سال با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته‌اند جز طرح رتبه‌بندی خواهند بود

در ادامه این نشست محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مورد امضای تفاهم نامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان گفت: خدا را شاکریم که توانستیم بنا بر تعهدی که داریم نهضت خانه سازی را به جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تلاش ها و فعالیت‌های سازنده وزیر آموزش و پرورش طرح خانه‌دار شدن فرهنگیان محقق می‌شود.

اسلامی افزود: تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان در سه سال محقق می‌شود و فرهنگیان در برنامه‌ها و سیاست‌های دولت برای خانه‌دار شدن قرار دارند.

عضو کابینه دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: تفاهمنامه احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکن فرهنگیان اقدام بزرگی است که امیدواریم تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه دو وزارتخانه برای تامین مسکن فرهنگیان نقش خود را ایفا کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close