لرستان

نماینده جدید ولی‌فقیه در استان لرستان کیست؟ + سوابق

روزهای بروجرد- رهبر معظم انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی را به‌ عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌ جمعه خرم‌آباد منصوب کردند.

گفتنی است؛ حجت‌الاسلام‌ و‌ المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، فرزند آیت‌الله مرحوم سیدمحمدنقی شاهرخی متولد ۱۳۴۵ در خرم‌آباد است.

پدر حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده رهبری جمهوری اسلامی در کشورهای جنوب شرق آسیا (تایلند، میانمار، بنگلادش، سریلانکا، هند)، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، نماینده خرم‌آباد در اولین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده تام‌الاختیار امام خمینی(ره) در بروجرد و بروجن بود. 

شاهرخی تحصیلات حوزوی خود را نزد اساتیدی همچون حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی و جعفر سبحانی پیگیری کرد.

وی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری فلسفه و کلام دانشگاه قم به اتمام رساند. او علاوه بر تدریس دروس دانشگاهی تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشتهٔ تحریر درآورده است.

«تلخیص کامل نموداری بدایة الحکمه»، «تهیه و تدوین آزمون‌های چهارجوابی کلیات فلسفه»، «بررسی دلایل عقلی قدم نفوس» و «ارتباط نفس مجرد و بدن در فلسفه اسلامی» برخی از این آثار است. وی علاوه‌ بر مدرک سطح ۴ حوزه، دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه علامه طباطبایی در سال ۱۳۷۴ و  دکترای کلام از دانشگاه قم در سال ۱۳۷۸ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه قم است و تاکنون نیز چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است. او مدتی هم  نماينده وزير در هیئت نظارت بر تشكل‌های اسلامی دانشگاه‌ها بود.

حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه سابق شهر خرم‌آباد نیز در خطبه‌های نماز جمعه مورخه هشتم آذر با مردم لرستان خداحافظی و اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب با کناره‌گیری وی از این مسئولیت موافقت کرده‌اند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close