اخبار بروجرد

شهردار بروجرد: سهم اعتبارات حوزه بازآفرینی در بروجرد ناکافی است

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: سهم اعتبارات تخصیص یافته به حوزه بازآفرینی در بروجرد ناکافی است.

به گزارش فارس، رحیم جافری در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: در سال‌های اخیر یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، باززنده‌سازی بافت‌های ناکارآمد شهری است.

وی عنوان کرد: اجرای این طرح اثرات مثبتی را در راستای تولید و توسعه مسکن در بخش‌های مرکزی شهرها به همراه داشته است.

شهردار بروجرد تاکید کرد: بر این اساس به جای توسعه افقی شهرها و صرف هزینه‌های هنگفت برای ایجاد زیرساخت‌های جدید، دولت به این نتیجه رسیده است که باید نسبت به احیا و بازآفرینی بافت‌های قدیمی اقدام کند.

جافری با انتقاد از اینکه بروجرد در مقایسه با دیگر شهرستان‌های لرستان سهم کمتری از اعتبارات حوزه بازآفرینی داشته است، افزود: به طور مثال در حال می‌بایست این شهرستان سهمیه قیر یک‌هزار و ۲۰۰ تُنی قیر رایگان داشته باشد که تنها ۳۰۰ تن قیر به آن اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: سهمیه قیر دریافت شده در محلات هدفی مانند علی‌آباد و اسلام‌آباد برای آسفالت معابر و خیابان‌ها اختصاص یافته، اما ناکافی بود.

شهردار بروجرد تاکید کرد: در حالی سال ۹۸ رو به اتمام است که عملاً هیچ خبری از تخصیص اعتبار حوزه بازآفرینی به شهرستان بروجرد نیست.

جافری ادامه داد: اگر چه سطح بافت‌های نیازمند بازآفرینی شهری در بروجرد بسیار گسترده‌تر از دیگر شهرستان‌های لرستان است که میزان قیر و اعتبارات تخصیصی برای این منظور جوابگوی نیازهای این شهرستان نبوده و کافی نیست.

وی سپس ارائه خدمات در مناطق ناکارآمد شهری را در گرو همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: نباید اینگونه تصور شود که شهرداری به تنهایی مسوول تامین اعتبار و اجرای زیرساخت‌ها و خدمات‌دهی در این مناطق است.

شهردار بروجرد همچنین از دستگاه‌های حفار خواست نسبت به اجرای تعهدات خود در خصوص ترمیم لکه‌ها و ترانشه‌های ایجاد شده در سطح شهر اقدام کرده و آن‌ها را به حال خود رها نکنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close