اخبار بروجرد

سیل به ۳۰ بنای تاریخی بروجرد خسارت وارد کرد

روزهای بروجرد- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بروجرد گفت: بارندگی های شدید و سیل به ۳۰ بنا و آثار تاریخی این شهرستان خسارت وارد کرد.

حجت اله یارمحمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: میزان خسارت‌های وارده به ابنیه تاریخی این شهرستان در جریان سیل اخیر ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اظهارداشت: شالوده ابنیه تاریخی این شهرستان عمدتاً از خشت خام است که این ماده در مقابل نفوذ آب بسیار آسیب‌پذیر بوده و این نقصان که از دیرباز در این بناها وجود داشت.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: مساجد جامع و امام خمینی (ره) شهرستان با وجود اینکه بنای آنها آجری است اما از آسیب‌های سیل اخیر به دلیل نفوذ آب در امان نمانده‌اند. 

یارمحمدی اضافه کرد: در میان این بناها مساجد امام و جامع، خانه‌های تاریخی ازجمله حاتمی، صدر زاده، محمدی، نجارپور، افتخارالاسلام و برخی قلعه‌های تاریخی همچون قله هزارجریب و حمام‌های سید بحرالعلوم و امام ‌جمعه ابنیه‌ای هستند که در این سیل آسیب‌دیده‌اند. 

وی یادآور شد: محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز روز گذشته از آثار و بناهای تاریخی خسارت دیده در اثر سیل و بارندگی های این شهرستان بازدید کردند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close