اخبار جهان

«توافق» ایران و آمریکا برای تبادل زندانی با پادرمیانی سوئیس / واشنگتن، دکتر سلیمانی را آزاد کرد، تهران «ژیو وانگ» را

روزهای بروجرد- «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا خبر داد.

به گزارش انتخاب، ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «خوشحالم که پروفسور مسعود سلیمانی و آقای “ژیو وانگ” به زودی به خانواده‌های خود ملحق خواهند شد. از کسانی که در این امر شریک بودند، مخصوصا دولت سوئیس، بسیار متشکرم».

منابع آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید در بیانیه ای آزادی ژیو وانگ شهروند این کشور که در ایران در زندان بود را تایید کرد. 

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای توئیتری به خبر آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا و همچنین آزادی «ژیو وانگ»  واکنش نشان داد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در توئیت دوم خودش درباره این موضوع، درباره مواضع ایران در قبال آزادی ژیو وانگ ابراز خرسندی کرده است.

پامپئو نوشت: «ما تا زمانی که تک تک آمریکایی‌های بازداشت شده در ایران و سراسر جهان نزد عزیزانشان در خانه‌ بر نگردند، از پا نخواهیم نشست. ما از دولت سوئیس به خاطر تسهیل بازگشت آقای وانگ تشکر می‌کنیم و از (موضع) سازنده حکومت ایران درباره این موضوع، خرسند هستیم».

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close