اخبار بروجرد

سهم بانوان در مناصب مدیریتی محقق نشده است/تحمیل اتوبوسی و خانوادگی نیرو به شهرداری بروجرد

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: سهم بانوان در مناصب اداری و مدیریتی رعایت و محقق نشده است.

به گزارش فارس، رحیم جافری در دومین جلسه هم‌اندیشی مجمع مشورتی بانوان لرستان که به میزبانی شورای شهر بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: با وجود توانمندی‌های بانوان، اما سهم آن در مناصب مدیریتی محقق و رعایت نشده است.

وی با اشاره به نقش ارزنده بانوان در ساماندهی کشور عنوان کرد: اگر چه انضباط‌ کاری، عدالت و پیگیری بانوان در حوزه های مدیریتی مثال‌زدنی است که هنوز هم قاطعانه صحنه آنان در امور مدیریتی محقق نشده است.

شهردار بروجرد خاطرنشان کرد: این در حالی است که در بسیاری از حوزه‌ها هنوز هم  مدیریت امور به بانوان واگذار نشده و این نشان‌دهنده بی‌اعتمادی به توانمندی‌های این قشر از جامعه است.

جافری در ادامه با مطلوب خواندن کارنامه عملکردی شوراهای شهر در دوره‌های مختلف بیان کرد: اینکه برخی‌ها نواقص و نارسایی‌ها را به زمین شورا می‌اندازند، نشان می‌دهد که فرهنگ شورایی برای آنان نشده است.

وی با اشاره به اینکه رضایت یا عدم رضایت‌مندی شهروندان مستقیماً به عملکرد شورای شهر ارتباط دارد، ادامه داد: یکی از اهداف واگذاری مسرولیت شهرها به شوراها، محول کردن مسوولیت به خود مردم بوده است.

شهردار بروجرد تاکید کرد: از این رو اعضای شوراهای شهر باید با به روز کردن دانایی‌های خود و استفاده از عملکرد مطلوب شوراهای پیشین در جهت تحقق هر چه بیشتر اهداف این پارلمان محلی گام بردارند.

جافری با انتقاد از دیدگاه نادرست برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به ماهیت وجودی و عملکردی شورای شهر افزود: بسیاری از مقاومت‌ها در برابر اجرای مصوبات شورا ناشی از این طرز تفکر ناصحیح است.

وی تصریح کرد: با وجود همه نواقص، کاستی‌ها و مشکلات موجود اما باید گفت که شوراها در مجموع عملکرد مثبت و قابل دفاعی را ارائه داده‌اند.

شهردار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تحمیل و ورود غیرقانونی، اتوبوسی و خانوادگی نیرو به این نهاد گفت: در حالی ماهانه اعتبار تقریبی هفت میلیارد تومانی بابت پرداخت حقوق، بازنشتگی و دیگر هزینه‌های نیروهای شهرداری هزینه می‌شود که می‌بایست این اعتبار صرف عمران شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان شود.

جافری اظهار کرد: در حالی که بر اساس استانداردها باید به ازای هر یک‌هزار شهروند یک نیروی شهرداری وجود داشته باشد که تعداد نیروهای شهرداری بروجرد چندین برابر این آمار است.

وی عنوان کرد: با وجود همه مشکلات و تنگناها در شهرداری بروجرد، اما در برابر اقدامات غیرقانونی حتی یک میلی‌متر از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close