اخبار لرستان

سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده لرستان آغاز شد

روزهای بروجرد- مدیرکل محیط زیست لرستان از آغاز سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت این استان خبر داد.

به گزارش مهر، مهرداد فتحی بیرانوند در گفت و گو با رسانه ها، گفت: به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد گونه های شاخص و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سالهای قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان با آماربرداری منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد آغاز شد.

وی، اظهار داشت: این سرشماری با حضور پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان، کارشناسان، معتمدین محلی، سازمانهای مردم نهاد زیست محیطی و متخصصین انجام می گیرد.

مدیرکل محیط زیست لرستان، با اشاره به تنوع زیستی بالای استان لرستان گفت: با توجه به اقدامات خوبی که در سال ‌های اخیر در خصوص احداث پاسگاه ‌ها، بالا بردن ضریب حفاظت، فرهنگ‌ سازی و برخورد با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز صورت گرفته، امیدواریم شاهد افزایش جمعیت گونه‌ های جانوری از جمله کل و بز و قوچ و میش در این مناطق باشیم.

فتحی بیرانوند، گفت: در این سرشماری گونه‌های شاخص حیات وحش شامل کل و بز، قوچ و میش و خرس و پلنگ در سطح مناطق تحت مدیریت استان شمارش می شوند.

وی، اظهار داشت: پس از بررسی آمار و اطلاعات در خصوص تعداد، ترکیب سنی و جنسی جمعیت های موجود و نیز وضعیت زیستگاه ها نسبت به ارتقاء وضعیت موجود برنامه ریزی خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close