اخبار بروجردویژه ها

تملک اراضی راه‌آهن دورود- بروجرد – خرم‌آباد نیازمند بودجه

روزهای بروجرد- مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: راه‌آهن دورود- بروجرد – خرم‌آباد، ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تملک اراضی آن به بودجه نیاز داریم.

رضا خالقی در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان با اشاره به پروژه‌های اقتصادی راه و شهرسازی استان اظهار کرد: راه‌آهن دورود- بروجرد – خرم‌آباد به طول ۱۱۴ کیلومتر ۳۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: این پروژه تا اوایل سال ۹۷ از محل فروش سهام فولاد ۳۰۰  میلیارد تومان تامین مالی می‌شد اما متاسفانه بعد از اتمام این سهام به بودجه سنواتی متکی شد به‌طوریکه در سال جاری ۳۰ میلیارد تومان برای آن لحاظ شده که در مرحله تخصیص کمتر خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این پروژه توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال انجام بوده که سرعت پروژه کند است و برای تملک اراضی این منطقه نیز به بودجه نیاز داریم.

خالقی بیان کرد: آزادراه خرم‌آباد – اراک ۱۳۴ کیلومتر است که پروژه مشترک لرستان و مرکزی است و در مجموع ۵۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ قطعه‌ای که در استان وجود دارد ۸۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سال یکی از قطعات راه‌اندازی ولی در مجموع کل پروژه در سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پاویون فرودگاه خرم‌آباد از دیگر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان است، اضافه کرد: این پروژه ۸۰ درصد فیزیکی دارد و یکی از مشکلات آن مطالبات انباشت شده پیمانکار و مشکل تامین قیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: ساختمان پاویون فرودگاه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ادامه روند تکمیل این پروژه از منابع داخلی استان امکان‌پذیر نیست؛ دهه فجر بخشی از این پروژه را افتتاح خواهیم کرد.

خالقی ادامه داد: چهارخطه خرم‌آباد- بروجرد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دارای دو زیرگذر بوده و نیازمند تامین اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه چهارخطه خرم‌آباد- کوهدشت ۸۵ کیلومتر طول دارد که ۵۶ کیلومتر آن چهارخطه و ۶ کیلومتر واریانس دارد و ۶۵ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از پل کشکان تا کوهدشت به تخصیص قیر نیاز داریم که با تامین اعتبار و قیر این پروژه تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close