اخبار بروجرد

۶۰ درصد اعضای کتابخانه‌های بروجرد دانش‌آموزان و دانشجویان هستند

روزهای بروجرد- بیش از ۱۰ هزار نفر از جمیعت بروجرد عضو فعال کتابخانه‌های عمومی هستند که تقریبا ۶۰ درصد آنها را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می هند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد در گفت و گو با ایرنا گفت: یکی از برنامه های مهم در طول هفته کتاب و کتابخوانی به صدا درآمدن زنگ مطالعه در مدارس شهرستان است و به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موضوع انشای دانش آموزان در طول این هفته، کتاب و کتابخوانی تعیین شد.

داوود پهلوان افزود: بنا بر آمارهای به روز شده هم اکنون کتابخانه های بروجرد دارای بیش از ۱۰ هزار عضو فعال دارند که در زمان هایی ممکن این تعداد افزایش یابد و بیشتر اعضای کتابخانه ها یعنی تقریبا ۶۰ درصد آنها از دانشجویان و دانش آموزان هستند.

وی با اشاره به ثبت نام رایگان عضویت در کتابخانه های عمومی اظهار داشت: شهروندان می توانند از روز شنبه ۲۵ آبان ماه از ساعت هفت و نیم صبح تا هفت عصر با مراجعه به کتابخانه های عمومی شهرستان به این منظور مراجعه کنند.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد بیان کرد: در ۳۰ آبان‌ماه برابر با آخرین روز از هفته کتاب و کتابخوانی  ، مراسم ویژه روشندلان بینا در بخش نابینایان کتابخانه علامه سید جعفر شهیدی با حضور مسئولان استانی و شهرستان برگزار می شود.

پهلوان با اشاره به اینکه شعار امسال هفته کتاب و کتابخوانی حال خوش خواندن است، اضافه کرد: در طول این هفته برنامه های متنوعی طراحی شده است تا بتوان با ایجاد تلنگرهایی ، اهمیت مطالعه و خواندن را یادآوری کرد که از جمله این برنامه ها برگزاری نشست های کتابخوان در مدارس و کتابخانه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی ، مسابقات کتابخوانی و برنامه های شب شعر است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی بروجرد افزود: از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی بازدید مسئولین شهرستان از کتابخانه های عمومی ، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها و برگزاری برنامه های قصه گویی ، خاطره نویسی  و جمع خوانی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر پنج کتابخانه نهادی،هفت کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی در بروجرد فعالیت دارند.

هفته کتاب و کتابخوانی با شعار حال خوش خواندن از امروز ۲۳ آبان ماه آغاز شده است و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close