لرستان

۱۹ درصد درخواست طلاق زوجین لرستانی منجر به سازش شده است

روزهای بروجرد- معاون پیشگیری بهزیستی لرستان گفت: ۱۹ درصد درخواست طلاق زوجین لرستانی منجر به سازش شده است.

ابتسام داشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ضریب نفوذ خدمات در حوزه پیشگیری از معلولیتها در سال گذشته، ۹۹ درصد نوزادان لرستانی غربالگری شنوایی شدند.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد کودکان ۳ تا ۶ سال استان نیز غربالگری بینایی و ۴۰ هزار دانش آموز دختر و پسر متوسطه دوم یعنی تمام دانش آموزان تحت پوشش برنامه آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت‌ها  قرار گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان اینکه  در سال گذشته به ۲۹ هزار و ۶۰ نفر خدمات درمان و کاهش آسیب اعتیاد داده شده است، عنوان کرد: ۴۱۰۰ نفر مشاور ژنتیک با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان برای انجام آزمایش‌های ژنتیک ارائه خدمات دادند؛ همچنین ۳۸ هزار نفر از خدمات مشاوره حضوری و تلفنی بهره‌مند شدند.

داشی اضافه کرد: در راستای کاهش طلاق با  مشاوره‌های انجام شده  نزدیک به ۱۹ درصد درخواست طلاق زوجین منجر به سازش شد.

وی با بیان اینکه از مجموع ۷۳ تیم موجود در پیشگیری از اعتیاد ۳۱ تیم شهری در مناطق حاشیه‌ای و آسیب‌زا هستند، ادامه داد: از مجموع ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی، ۶ پایگاه در مناطق آسیب‌زا و حاشیه‌ای در تمام مناطق محروم اعم از سپیددشت، رومشکان و سراب دوره پایگاه‌های غربالگری شنوایی مستقر شده و درتمام این مدت تلاش بر این بوده مناطق محروم در اولویت فعالیت‌ها قرار گیرند بطوریکه از زمان ایجاد شهرستان رومشکان اقدامات زیرساختی برای توسعه خدمات پیشگیرانه با راه اندازی دفتر مشاوره دولتی، مرکز اقامتی میان مدت، مرکز سرپایی اعتیاد، پایگاه سلامت اجتماعی، تیم اجتماع محور اعتیاد، موسسه با اهداف پیشگیری تاسیس و فعال شده‌اند.

این مسئول با تاکید براینکه در برنامه تقسیم کار ملی، بهزیستی در دو حیطه و با مشارکت و همکاری دستگاه‌های مشغول به فعالیت است، عنوان کرد: کارگروه طلاق دبیری آن بر عهده معاونت اجتماعی بهزیستی است و کارگروه اعتیاد دبیری آن بر عهده شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close