اخبار ایران

ساز مخالف یاران مصباح و حامیان قالیباف/ اصولگرایان در انتخابات مجلس یازدهم به لیست مشترک می‌رسند؟

روزهای بروجرد- در مدت زمانی که به انتخابات مجلس یازدهم مانده است، کانال جبهه پایداری مطلبی منتشر کرده است و در آن از قول سقای بی ریا نوشته که در جلسات وحدت اصولگرایان حضور ندارند. از سوی دیگر حامیان قالیباف که نو اصولگرایان معروف شده‌اند، به صورت مستقل فعالیت انتخاباتی خود را بدون توجه به اصولگرایان آغاز کرده‌اند.

چند روز پیش خبر رسید که جمعی از جوانان اصولگرای لار، به جمشید جعفر پور نامه نوشته‌اند و از او خواسته‌اند نامزد انتخابات مجلس نشود، جعفرپور نماینده اصولگرایی است که با حمایت آن‌ها رئیس کمیسیون فرهنگی شده بود، اما مثل جبهه پایداری نظریات تند نداشت. پیش از این هم تحرکاتی رخ داده بود که نشان می‌داد اصولگرایان دچار اختلافات شدید درونی شده‌اند، در واقع عملکرد آن‌ها در سه دهه گذشته و خط کشی‌های درونی باعث شده جمع کردن همه آن‌ها در یک مجموعه، غیر ممکن باشد. به نظر می‌رسد اصولگرایان این بار نتوانند زیر پرچم یک لیست انتخاباتی مشترک جمع شوند و ائتلاف کنند.

جبهه پایداری، حضور مستقل

سقای بی ریا گفته جبهه پایداری برای تفاهم آماده است، با این حال بخش‌هایی از بدنه اصلی جبهه پایداری گفته‌اند این جریان در انتخابات آینده با لیست مستقل حضور پیدا خواهند کرد. 

مرتضی آقا تهرانی دبیر کل جبهه پایداری گفته «پس از نشست‌های متعدد مدل پیشنهادی ائتلاف جریان انقلابی، در جلسات شورای مرکزی پایداری تدوین شده که توسط سخنگوی جبهه پایداری اعلام خواهد شد.»

انتشار این دیدگاه در کانال رسمی جبهه پایداری در چنین زمانی خبر می‌دهد از سر درون. این اولین خبر رسانه رسمی جبهه پایداری درباره انتخابات مجلس یازدهم است.

قالیبافی‌ها و استارت زودهنگام

در سوی دیگر جریانی که خود نواصولگرا می‌داند، به صورت مستقل فعالیت خود را در شهرهای مختلف آغاز کرده است. سفرهای انتخاباتی قالیباف از استان خراسان جنوبی آغاز شه است. هرچند مصباحی مقدم گفته قالیباف برای انتخابات لیست مستقل از اصولگرایان نمی‌دهد، اما خود او بهتر می‌داند که چنین توقعی از قالیباف چندان نزدیک به واقعیت نیست؛ چه آنکه گفته می‌شود او مشغول جمع کردن چهره‌های نزدیک به خود برای ورود به مجلس است.

قالیباف در انتخابات گذشته با اینکه موقعیت خوبی داشت، ناچار شد به نفع رییسی کنار بکشد. با این حال در این انتخابات او به دنبال آن است که پیش از برگزاری انتخابات تکلیف را روشن کند به همین دلیل از همین حالا مشخص است که آنچه مصباحی مقدم گفته، خیلی قرین به واقعیت نیست.

به جز مصباحی مقدم، ترقی عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی گفته یاران قالیباف لیست انتخاباتی نخواهند داد. این اظهار نظر در حالی است که قالیباف همواره با موتلفه اختلاف نظر داشته و تجربه نشان داده قالیباف به تنهایی از کل حزب موتلفه هم رای بیشتری دارد و هم پول بیشتری برای ستاد اصولگرایان تامین می‌کند. 

قالیباف برای حضور در ائتلاف حداقل چهل درصد صندلی‌ها را می‌خواهد، چیزی شبیه توافق سال ۹۶ که جزئیات آن اعلام نشد، قالیباف را راضی نخواهد کرد و شهردار سابق تهران، سهمی بیشتر طلب خواهد کرد.

کنار رفتن تیم قالیباف و جبهه پایداری، آنقدر شکننده است که دیگر چیزی برای ائتلاف باقی نمی‌ماند، این اتفاق سال ۸۴ هم رخ داد، وقتی یاران مصباح با احمدی نژاد بیعت کردند و نظامیان نام قالیباف را فریاد زدند و پیرمرد‌های موتلفه پشت اکبر هاشمی نماز خواندند، لاریجانی که نامزد ائتلاف بود، بین ۷ نفر ششم شد!

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close