اخبار بروجرد

دادستان بروجرد مطرح کرد: استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و بزرگان برای حل نزاع‌های محلی

روزهای بروجرد- دادستان بروجرد گفت: وقتی نزاعی در محله یا منطقه‌ای رخ می‌دهد پا در میانی بزرگان و ریش سفیدان آن محله کار دو سال قاضی و رفت و آمدهای متعدد را انجام می‌دهد و مسائل را می‌تواند حل کند.

به گزارش مهر، مهدی محمدی در نشست هم اندیشی بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف روستاهای بخش مرکزی بروجرد در سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت ریش سفیدان در سطح شهرستان مانع بروز مشکلات احتمالی می شود، اظهار داشت: وقتی نزاعی در محله یا منطقه ای رخ می دهد پا در میانی بزرگان و ریش سفیدان آن محله کار دو سال قاضی و رفت و آمدهای متعدد را انجام می دهد.

وی تصریح کرد: احترام داشتن و احترام گذاشتن در میان بزرگان ارزشی است که می تواند جوانان جامعه را از انجام خیلی فعالیت های ناپسند دور کند و در جلساتی که ریش سفیدان مداخله می کنند رضایت طرفین بدست می آید.

دادستان بروجرد ادامه داد: تقریبا بسیاری از پرونده ها قابل گذشت هستند یا دو جنبه ای هستند که در پرونده های دو جنبه ای مانند تصادف، نزاع، قتل، چاقو کشی و … به غیر از شاکی، دولت هم وجود دارد و متهم باید جریمه دولت را پرداخت کند.

محمدی بیان داشت: همچنین با رضایت شاکی تحول عظیمی در روند رسیدگی به پرونده ها ایجاد و بیشتر آنها ختم به خیر می شود.

به گفته وی، حل کردن یک بحران بعد از وقوع و جلوگیری از بحران نقش ریش سفیدان و بزرگان به ویژه در روستاها است چرا که مشاهده می شود به دنبال یک نزاع ساده ۱۰ نفر به قتل می رسند.

دادستان بروجرد از ریش سفیدان در روستاها خواست تا به دعواهای ساده هم ورود پیدا کنند تا طرفین به آرامش برسند.

وی همچنین به افرادی که اسلحه غیرمجاز دارند قول داد در صورتی که آن را تحویل دستگاه قضایی دهند با آنها در تخفیف مجازات همکاری شود و طوری برخورد شود که برای آنها مشکلی پیش نیاید.

محمدی تاکید کرد: باید از ظرفیت ریش سفیدان در حل نزاع های دسته جمعی و یا طایفه ای استفاده کنیم تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close