اخبار بروجرد

مدیر شرکت توزیع برق بروجرد: خاموشی‌ها تا دو هفته آینده ادامه دارد

روزهای بروجرد- مدیر شرکت توزیع برق بروجرد با اشاره به قطعی‌های اخیر برق این شهرستان طی روزهای اخیر گفت: متأسفانه به دلیل رکوردشکنی افزایش مصرف برق کشور و رسیدن به مرز ۵۸ هزار مگاواتی اعمال خاموشی به منظور تعمیرات همزمان انجام شده است.

محمدعلی خسروی در گفت‌وگو با رصد نیوز در خصوص اطلاع‌رسانی به شهروندان پیش از قطع برق و خاموشی نیز بیان کرد: برای اطلاع‌رسانی مکاتباتی با شرکت برق استان شده تا در صورت توافق پیش از خاموشی نقاط قطع برق به اطلاع شهروندان برسد که در صورت تائید این کار صورت می‌گیرد.

این مسئول پیک‌بار شهرستان بروجرد را در شرایط فعلی ۱۴۰ مگاوات اعلام و عنوان کرد: با افزایش یک‌درجه‌ای هوا، ۱۵۰۰ مگاوات مصرف برق در کشور بالا می‌رود و بر اساس گزارش هواشناسی حداکثر زمان خاموشی تابستان امسال تا دو هفته آینده خواهد بود.

به گفته وی مصرف برق روز گذشته در شهرستان بروجرد ۱۳۹ مگاوات ثبت‌شده که حدود ۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و شهروندان تنها با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی می‌توانند به کاهش خاموشی‌های امسال طی دو ماه آینده کمک بسزایی کنند.

خسروی توصیه‌ای هم به شهروندان برای استفاده از وسایل سرمایشی در این فصل گرم سال داشت و گفت: استفاده از کولرهای گازی به دلیل مصرف بالای برق توصیه نمی‌شود اما مشترکینی که می‌خواهند از این وسایل سرمایشی استفاده کنند درجه آن را ۲۵ درجه به بالا قرار دهند چون اگر درجه روی ۱۸ باشد مصرف برق ۶۰ درصد افزایش می‌یابد همچنین مشترکینی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند نیز به‌جای اینکه یک ساعت با دور تند استفاده کنند می‌توانند دو ساعت یا بیشتر با دور کند از کولرهای آبی استفاده کنند تا حدود ۴۰ درصد در مصرف هر کولرآبی صرفه‌جویی شود.

وی بابیان اینکه شهرستان بروجرد ۱۴۳ هزار مشترک برق در بخش‌های خانگی، صنعتی، تجاری و اداری و کشاورزی دارد، عنوان کرد: ۳۸ درصد مصرف برق در بروجرد در بخش خانگی، حدود ۳۰ درصد صنعت، ۱۳ درصد کشاورزی و ۱۹ درصد بقیه هم تجاری و عمومی است که بیشترین مصرف مربوط به بخش خانگی است و مشترکین این بخش با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی می‌توانند ۳۰ درصد از پیک مصرف برق در طول این سه ماه را کاهش دهند.

مدیر شرکت توزیع برق بروجرد با اشاره به اهمیت کار صنایع در تولید و اشتغال نیز تصریح کرد: برای جلوگیری از تعطیلی صنایع به دلیل قطع برق، این بخش در اولویت پایانی خاموشی‌ها قرارگرفته یعنی در صورت اجبار و یا وجود شرایط حاد برق آن‌ها نیز قطع می‌شود اما در حالت عادی مصارف خانگی در اولویت خاموشی قرار دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close