اخبار بروجردویژه ها

کاهش خاموشی در بروجرد/ خط انتقال برق در محور «چغلوندی» خاموشی‌های نقاط جنوبی شهر را کمتر خواهد کرد

روزهای بروجرد- مدیر امور برق شهرستان بروجرد با بیان اینکه به‌زودی در مسیر جاده چغلوندی یک خط جدید را احداث خواهیم کرد گفت: امسال نسبت به سال گذشته نوسانات برق و کاهش چشمگیر خاموشی‌ها را در بروجرد داشتیم.

محمدعلی خسروی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان این نکته که خاموشی‌ها در این شهرستان به یک‌دهم سال گذشته رسیده‌ است، اظهار داشت: در سال گذشته در بحث خاموشی‌های با برنامه که به‌خاطر کمبود تولید و مصرف زیاد داشتیم و علیرغم گرمی هوا  کمترین میزان خاموشی‌ها و قطع برق را در سطح شهرستان بروجرد داشته‌ایم.

وی افزود: اگر در برخی نقاط خاموشی‌هایی داشته‌ایم طبق روال عادی و برنامه‌ریزی‌شده از قبل و  با اطلاع‌رسانی بوده، به‌طوری‌که به‌دلیل رسیدگی و یا نگهداری شبکه نیاز به  تعویض و تعمیرات دوره‌ای انجام‌شده‌ و این موارد برای توسعه شبکه بوده‌است.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد عنوان کرد: با توجه به این که به فصل سرما و بارندگی‌ها نزدیک می‌شویم تعمیرات دوره‌ای برای افزایش قابلیت شبکه باید انجام شود و برای این منظور حتماً ترانسفورماتورها باید خاموش باشد تا بتوانیم ترانسفورماتورهای جدید را به مدار وارد کنیم.

وی بیان کرد: شبکه‌هایی که جدید احداث می‌شوند طبق روال هرساله باید به شبکه‌های قدیم وصل شوند و این کار تنها با الزام به خاموشی انجام می‌شود که نسبت به‌مدت مشابه شش‌ماهه سال قبل ۱۸ درصد کاهش خاموشی در بروجرد داشته‌ایم.

خسروی گفت: تمام تعمیرات و رسیدگی به شبکه‌های شهری برق‌رسانی در سطح شهر انجام شده‌است و تا قبل از رسیدن فصل سرما باید هیچ مشکلی نداشته باشیم، ظرف چند روز آینده نیزتعداد ۵-۴ سیستم قطع زیر بار در شبکه نصب خواهد شد این سیستم زمان و تعداد خاموشی در محله‌ها را کم خواهد کرد.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد ضمن اشاره به فصل سرما و شروع بارندگی‌ها خاطرنشان کرد: از ۱۵ آبان همکاری ما با فضای سبز به‌خاطر هرس درختان گسترده‌تر خواهد شد و ممکن است سیم‌های برق در زمان هرس آسیب ببینند.

خسروی اظهار داشت: با همکاری شهرداری بروجرد ۲ یا سه اکیپ در نقاط مختلف شهر به‌روش خط گرم انجام وظیفه خواهند کرد تا خاموشی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: اطراف شبکه ۲۰کیلو ولت ما باید تا شعاع ۵/۲ متر از درختان پاک‌سازی شود به‌همین منظور با در اختیار قراردادن چهار دستگاه بالابر به شهرداری کار هرس درختان را انجام خواهیم داد.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد عنوان کرد: خوش‌بختانه در این شهرستان مجهز به کابل‌های خود نگهدار است و ما این مشکلات را در کوچه‌ها و فرعی‌های سطح شهر نداریم.

وی با بیان اینکه با هزینه یک میلیارد تومانی و اکیپ خط گرم شهرستان بروجرد تا این لحظه به‌صورت آزمایشی توانسته‌ایم موفق حرکت کنیم و با این روش تعداد تعمیرات در مناطق مختلف بیش‌تر خواهد بود، بیان کرد: در آینده نه چندان دور تمام خاموشی‌های با برنامه را در نقاط حساس و سطح شهر با همین روش رسیدگی می‌کنیم.

 خسروی با اشاره به اینکه یک‌سری از خاموشی‌ها پیش‌بینی نشده‌است که عمدتاً بر اثر تصادفات ایجاد می‌شود، گفت: در هفته گذشته چهار مورد تصادف و برخورد با پایه‌های شبکه برق در نقاط مختلف داشتیم که منجر به قطع برق و خاموشی طولانی‌مدت شد.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: به‌خاطر وجود سیلاب در سال گذشته در برخی نقاط با مشکل قطع برق مواجه بودیم که خیلی زود برطرف شد و خوش‌بختانه به‌دلیل رسیدگی به‌موقع شبکه‌های برق در سال‌های قبل  کمترین میزان خسارت را در بین شهرهای استان لرستان در سیستم برق‌رسانی داشتیم.

خسروی اظهار داشت: به‌زودی در مسیر جاده چغلوندی یک خط جدید را احداث خواهیم کرد که با ورود این خط  در مدار خاموشی‌های نقاط جنوبی شهر نیز کمتر خواهد شد، هم‌چنین از محل اعتبارات خط برق نیز ۲ خط دیگر تأمین خواهد شد که عملیات اجرایی آن به‌زودی شروع می‌شود با احداث این دو خط میزان خاموشی‌ها به کمترین تعداد خواهد رسید.

وی در مورد اعتبارات اداره برق شهرستان بروجرد افزود: اعتبارات ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته و شرایط خوبی داریم، ما توانسته‌ایم تعداد قابل‌توجهی از پایه‌های فرسوده را بدون دریافت هزینه‌ای تعویض کرده و پایه‌های بتنی نصب کنیم.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه خیلی از این جابه‌جایی‌ها به‌خاطر ساخت‌وسازها و تغییر در بافت شهری انجام می‌شود، عنوان کرد: در روستاهای ما اگر پایه‌ها و شبکه‌های برق جابه‌جا شوند هزینه به‌عهده دهیاری‌ها و بنیاد مسکن و در شهر به‌عهده شهرداری‌ها بوده این قانون کشوری‌ست.

وی بیان کرد: تا امروز توانسته‌ایم تعداد ۴۲ دستگاه ترانسفورماتور در شهر و روستا نصب کنیم تا به توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید کمک کنیم.

خسروی گفت: کنتورهای دیجیتالی که در خانه‌ها نصب‌شده کاملاً هوشمند هستند و هیچ‌گونه هزینه اضافی را ثبت نمی‌کنند و قابلیت‌ها و مزیت‌های زیادی دارند. همه می‌توانند ولتاژی که در کنتورها به‌ثبت می‌رسد را مشاهده کنند و اگر افت ولتاژ کمتر از ۲۰۰ و یا بیش‌تر از۲۳۰ ولت داشته باشد همکاران ما رصد کرده و رفع نقص می‌کنند.

مدیر امور برق شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: ما در بحث افت ولتاژ کمترین افت را در استان لرستان به‌خاطر وجود کنتورهای دیجیتال داریم، شبکه برق این شهرستان کاملاً به‌روز است و ما تمام نقاط قوت خودمان را می‌دانیم و به همشهریان این اطمینان را می‌دهیم که هیچ‌گونه مشکل فنی در شبکه برق‌رسانی نداریم.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close