اخبار بروجرد

مهلت دست‌فروشی در بروجرد رو به اتمام است/ نیروی انتظامی غایبِ رفع سد معبر

روزهای بروجرد- مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری بروجرد با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص رفع سد معبر در خیابان‌های شهر بروجرد می‌گوید: سد معبر کنندگان در بروجرد شامل سه دسته دست‌فروشان، گاری به دستان و خودروهایی پارک شده در خیابان‌ها می‌شوند که البته جمع‌آوری این خودروها وظیفه پلیس راهور است اما شهرداری با همکاری آن‌ها اقدام به جمع‌آوری می‌کند.

امیرحسین سعیدی مطلق در گفت‌وگو با رصد نیوز تاکید کرد: بسیاری از دست‌فروشان بروجرد میهمان ناخوانده هستند و از شهرهای اطراف همچون ملایر، نهاوند و دورود به این شهر می‌آیند و شب به سمت شهرهای خود بازمی‌گردند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری بروجرد تخلفات ایجادشده در زمینهٔ سد معبر شهر بروجرد را متوجه نبود جا و مکانی مشخص برای دست‌فروشان دانسته و می‌افزاید: بسیاری از مغازه‌دارانی که با تجاوز به حریم پیاده‌روها اقدام به بساط کردن مقابل مغازه‌های خود می‌کنند به بهانه حضور دست‌فروشان در خیابان‌ها از جمع‌کردن بساطشان سرباز می‌زنند و دست‌فروشان نیز به دلیل نبود جا و مکان برای بساط کردن، در هسته مرکزی دست‌فروشی می‌کنند درحالی‌که اگر جا و مکان مشخص و در دسترسی برای آن‌ها تدارک دیده شود این بهانه‌ها و مشکلات رفع می‌شود.

وی از برخوردهای فیزیکی با دست‌فروشان و گاری به دستان می‌گوید و اینکه این برخوردها در بسیاری از اوقات سبب مجروح شدن مأموران رفع سد معبر می‌شود و اما بااین‌حال برخی از دست‌فروشان با قمه، شمشیر و یا هر وسیله در دسترسشان اقدام به ضرب‌وجرح مأموران می‌کنند که دستور جلب برخی افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت برای مأموران و ممانعت از جمع‌آوری سد معبر می‌کنند از مقام قضایی دریافت شده است.

اما راهکار سعیدی مطلق برای عدم رفاقت مأموران سد معبر با دست‌فروشان که مانع از جمع‌آوری بساط آن‌ها می‌شود تغییر و جابجایی این نیروهاست به‌طوری‌که اکنون ۹۰ درصد ۱۵ نیروی فعال در این سازمان از سازمان فضای سبز شهرداری به خدمت گرفته‌شده‌اند.

جمع‌آوری گاری به دستان چهارراه معلم و نیز پاک‌سازی بازار آیت‌الله بروجردی از بساط کردن دست‌فروشان در وسط این بازار ازجمله اقداماتی است که در این مدت انجام‌شده است.

سعیدی مطلق اظهار می‌کند: در صورتی‌که نیروی انتظامی امنیت جانی مأموران رفع سد معبر این سازمان را تأمین کند می‌توان ظرف مدت یک ماه تمام شهر را از سد معبر پاک کرد و دست‌فروشان را نیز به بازارچه‌های تدارک دیده‌شده در سه قسمت هسته مرکزی شهر هدایت کرد.

وی ادامه می‌دهد: نیروی انتظامی برای همکاری با این سازمان خواستار انعقاد قرارداد است درحالی‌که رفع سد معبر یک وظیفه همگانی است که تمامی ادارات امنیتی و نظامی باید در این زمینه مشارکت نمایند.

این مسئول بازارچه‌های برپاشده در هسته مرکزی شهر را شامل دو بازارچه در خیابان صفا جنب و مقابل امامزاده ابوالحسن(ع) و یک بازارچه در خیابان جعفری اعلام کرد که ظرف سه ماه آینده با بیس‌ریزی، آماده‌سازی و غرفه بندی برای حضور دست‌فروشان تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که پس از افتتاح این بازارچه‌ها هیچ دست‌فروشی دیگر حق حضور در سطح خیابان‌های شهر و سد معبر را ندارد.

وی از شهروندان بروجردی نیز می‌خواهد برای برقراری نظم و مقابله با سد معبر با مأموران این سازمان همکاری کنند و می‌افزاید: برخی شهروندان نامه می‌دهند که خیابانی پاک‌سازی شود و بعد همان مردم با مأموران این سازمان که به درخواست آن‌ها این کار را انجام می‌دهند مقابله لفظی و گاه فیزیکی کرده و برای سد معبر کنندگان دلسوزی بیجا می‌کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close