لرستان

۷۷ درصد دانش‌آموزان لرستان تحت پوشش شبکه شاد هستند

روزهای بروجرد- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: اکنون ۲۵۱ هزار و ۴۶۰ دانش آموز معادل ۷۷ درصد جمعیت دانش‌آموزانی استان تحت پوشش شبکه شاد هستند.

رقیه معتمدی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه تاکنون اولویت آموزش ها در استان بر آموزش های حضوری بوده است، اظهار داشت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در استان به مدت ۲ هفته تمام کلاس های درس شهرستان ها و مناطق استان بصورت غیرحضوری برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی مناطق محروم استان زیرساخت های لازم برای آموزش های مجازی وجود ندارد، ادامه داد: با توجه به جمعیت کم دانش اموزان در این مناطق تلاش می شود پس از ۲هفته آموزش غیرحضوری آموزش ها در این مناطق بصورت حضوری ادامه یابد.

معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش لرستان نیز در این خصوص بیان کرد: بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور پیشگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری آموزش های تمام مدارس استان به مدت ۲ هفته غیرحضوری شده است.

فرید بهرامی اظهار داشت: در این راستا معلمان استان از طریق آموزش های غیرحضوری و برگزاری کلاس های درس در بستر شبکه شاد به آموزش دانش اموزان می پردازند و کادر اداری مدارس نیز بصورت یک روز در میان و با ظرفیت ۵۰ درصد نیروها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه هرگونه تصمیم گیری در خصوص فعالیت مدارس بر اساس مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، اضافه کرد: در مدت ۲ هفته پیش رو بازدیدهای مستمر در مدارس استان انجام خواهد شد و تلاش می شود که تمام تمهیدات لازم برای مدارسی که دارای شرایط اموزش های حضوری بر اساس چک لیست دانشگاه علوم پزشکی استان هستند، فراهم شود.

بهرامی با اشاره به کلاس های کم جمعیت مناطق دور افتاده استان و مشکلات عدم امکانات لازم برای برگزاری کلاس های غیرحضوری در این مناطق یادآور شد: تلاش می شود که پس از ۲ هفته در صورت مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا کلاس های درس در این مناطق بصورت حضوری برگزار شود.

وی افزود: پیش از این نیز در ۱۰ درصد مدارس شهری استان یعنی حدود ۳۰۰ مدرسه و ۳۶ درصد مناطق عشایری استان با رعایت تمام پروتکل ها بهداشتی کلاس درس حضوری برگزار شده است.

اکنون ۳۶۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه استان تحصیل می کنند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close