اخبار لرستان

عدم پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تیم‌های خارجی در برخی مناطق استان لرستان

روزهای بروجرد- عدم پخش تلویزیونی مسابقات فوتبال تیم‌های خارجی از شبکه‌های سوم و ورزش توسط صداوسیمای مرکز لرستان در برخی مناطق استان جوانان را کلافه کرده است.

این موضوع و عدم پاسخگویی شفاف و واضح توسط صداوسیمای لرستان باعث اعتراض جوانان شده و خواستار پاسخگویی مسئولان سازمان صداوسیما هستند.

مشکل باید توسط شرکت زیرساخت رفع شود

مهرماه امسال مهندس شیروی مدیرکل صداوسیمای مرکز لرستان با تائید پخش نشدن تلویزیونی برخی مسابقات فوتبال در مناطقی از استان به ایسنا گفته بود: بسیاری از مناطق کشور و استان از پخش مسابقات فوتبال تیم‌های خارجی محروم هستند ولی موضوع را به مرکز اعلام و پیگیری خواهد کرد ولی…

وی در تازه‌ترین اظهارنظر خود نیز گفت: موضوع و مشکل فعلی مربوط به شرکت ارتباطات زیرساخت بوده و باید از طریق آنها پیگیری و رفع شود.

تداوم این موضوع باعث رشد صداوسیما گریزی می‌شود

در این خصوص عباس دارایی از فعالین فرهنگی و رسانه‌ای استان گفت: تداوم عدم پخش تلویزیونی مسابقات لیگ‌های خارجی باعث رشد گرایش صداوسیما گریزی در بین مخاطبان می‌شود.

وی بیان کرد: با ادامه این روند علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی به‌خصوص فوتبال مجبور است برای دیدن یک برنامه تلویزیونی به کانال‌های ماهواره‌ای مراجعه کند.

دارایی اظهار کرد: ما فریاد می‌زنیم تهاجم فرهنگی اما خودمان با عدم پخش مسابقات ضد فرهنگ‌ترین رفتار را انجام می‌دهیم؛ ما از درون نیازسنجی انجام نداده‌ایم حدود ۷۰ درصد جوانان به برنامه‌های ورزشی علاقه دارند و کار صداوسیما بی‌توجهی نسبت به برنامه زنده ورزشی به‌ویژه فوتبال است.

وی تصریح کرد: برای اینکه جوانان بتوانند برنامه‌های ورزشی را نگاه کنند به کانال‌های ماهواره‌ای مراجعه می‌کنند و از پیامدهای آن این است که مخاطب خاص یک کانال می‌شود که دارای تهاجم فرهنگی علیه خرده‌فرهنگ‌های ماست.

این فعال فرهنگی استان اضافه کرد: دومین چالش ما نارضایتی اجتماعی است مثل همین زمان که علایق مردم توسط رسانه ملی نادیده گرفته می‌شود. نباید صداوسیما با رفتارهایی نیازها و مطالبات مردم را نادیده بگیرد.

صداوسیما، جوانان لرستانی را به سمت ماهواره نکشاند

در این خصوص مجید کیان‌پور، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: صداوسیما با عدم پخش زنده مسابقات ورزشی عامل تحریک و گرایش جوانان لرستانی به سمت ماهواره‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای نشود.

وی تأکید کرد: صداوسیما با این کار خود باعث می‌شود مردم برای استفاده از ماهواره تشویق شوند.

کیان‌پور با بیان اینکه باید عدالت رسانه‌ای توسط صداوسیما در تمامی استان رعایت شود، بیان کرد: رسانه ملی باید کاری کند که درصد استفاده مردم از شبکه‌های داخلی بیشتر شود نه اینکه خودش عاملی شود برای رسانه‌گریزی داخلی.

وی تصریح کرد: موقعی که جوانی از دیدن شبکه‌های داخلی و مسابقات ورزشی توسط صداوسیما محروم باشد قطعاً مجبور است به شهرهای دیگر سفر کند که این موضوع پیامدهای خاص خود را دارد.

کیان‌پور یکی از مهم‌ترین پیامدهای منفی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای توسط جوانان را افزایش خشونت در جامعه برشمرد و یادآور شد: تأثیر برنامه‌های ماهواره‌ای بر روی فرزندان و خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان بسیار زیاد است و انتظار می‌رود صداوسیمای استان به این موارد کمک نکند.

وقتی رئال، بارسلونا، منچستر، آث میلان، آرسنال، لیورپول و ده‌ها تیم دیگر در لیگ‌های کشورهای خود بازی دارند طرفداران آنها حق دارند بازی‌های تیم‌های موردعلاقه خود را ببینند و انصاف نیست برخی به‌جای تصاویر زنده مستطیل سبز، سریال و یا … تماشا کنند.

صداوسیما فکر عاجلی کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن موسوی، امام‌جمعه پل‌دختر نیز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز صداوسیما به‌عنوان یک عنصر قوی رسانه‌ای در سطح دنیا حرفی برای گفتن دارد که به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان و شهرستان، مردم از دریافت شبکه‌های دیجیتال محروم هستند و خواه‌وناخواه افراد آن مناطق به‌ویژه جوانان برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی، مانند برنامه‌های ورزشی‌ چاره‌ای ندارند جز این‌که به ماهواره رو بیاورند.

موسوی ادامه داد: امروز در دنیا ماهواره حجم گسترده‌ای داشته و کانال‌های متعدد و نامحدود و درعین‌حال خطرناکی در ماهواره وجود دارد که می‌تواند آسیب جدی برای خانواده‌ها به‌ویژه جوانان باشد.

امام‌جمعه پل‌دختر با اشاره به این‌که آن میزانی که ما می‌توانیم استفاده مثبت و بهینه از کانال‌های ماهواره‌ای داشته باشیم، چند برابر مخرب است، تصریح کرد: امروز دشمن از راه تقویت کانال‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و اغفال کردن بعضی از خانواده‌ها به‌ویژه جوانان وارد شده است.

وی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد صداوسیما که تحت نظارت مقام معظم رهبری فعالیت می‌کند، فکر عاجلی کند، به‌ویژه در مناطقی که بیشتر در معرض آسیب هستند به شکلی عمل کرده تا مردم و بالأخص جوانان بتوانند از تمامی برنامه‌ها به‌ویژه ورزشی استفاده کنند.

موسوی تأکید کرد: قطعاً اگر این امر اتفاق بیفتد کمتر خانواده‌ای به سمت ماهواره می‌رود.

باید هرچه سریع‌تر مشکل فعلی حل شود

سید حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نیز از پیگیری این موضوع خبر داد و افزود: اینکه برخی از مردم شهرستان از دیدن مسابقات ورزشی آن‌هم به‌صورت زنده محروم باشند به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

وی تصریح کرد: صداوسیما و یا شرکت ارتباطات زیرساخت باید هرچه سریع‌تر مشکل فعلی را حل کنند.

برخی هم استانی‌ها در چند روز گذشته از طریق صداوسیما پیگیر شده‌اند که چرا شبکه سه و ورزش علی‌رغم اعلام قبلی پخش رقابت‌های فوتبال، پخشی انجام نمی‌شود و این در حالی است که در همان زمان این شبکه‌ها در حال پخش فوتبال‌های روز دنیا بوده‌اند ولی کسی پاسخگوی آنها نیست.

نیاز است هماهنگی در سطح کلان انجام شود

مهندس داریوش کوشکی، مدیرکل ارتباطات زیرساخت لرستان نیز در این خصوص گفت: امیدوارم این موضوع هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در استان‌ها، ستاد و شرکت کارهایی انجام شده ولی نیاز است هماهنگی در بعد فنی و اداری بین دو دستگاه در سطح کلان انجام شود.

انتظار می‌رود با پیگیری مدیران صداوسیمای مرکز استان و شرکت ارتباطات زیرساخت، مشکل  رفع و شاهد پخش مسابقات فوتبال لیگ‌های خارجی در استان باشیم، لیگ‌هایی که جوانان مختلفی طرفداران آنها هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close