لرستان

وام ۵۵۰ میلیون تومانی برای بافت‌های فرسوده

روزهای بروجرد– مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان از سکونت ۳۸۴ هزار نفر در بافت‌های فرسوده این استان خبر داد.

بهزاد شاکرمی با بیان اینکه دو هزار و ۵۱ هکتار بافت فرسوده در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: این عدد معادل ۱۴ درصد کل مساحت شهری این استان است.

او با اشاره اینکه حدود ۳۸۴ هزار نفر در بافت‌های فرسوده لرستان ساکن هستند، افزود: ۱۴ درصد از محدوده شهری این استان بافت فرسوده است، اما حدود ۳۴ درصد از جمعیت شهری در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان بیشترین بافت‌های فرسوده در این استان را در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد دانست و عنوان کرد: ۵۰۵ هکتار بافت فرسوده در خرم‌آباد و ۴۸۳ هکتار بافت فرسوده در بروجرد وجود دارد.

او ریزدانگی واحدها، فرسودگی ساختمان، عدم نفوذپذیری و دسترسی به بافت را از ویژگی‌های بافت‌های فرسوده دانست و بیان کرد: بافت‌های فرسوده لرستان شناسایی شده و دارای نقشه است.

شاکرمی درباره‌ی پرداخت تسهیلات برای احیای بافت‌های فرسوده گفت: ۵۵۰ میلیون تومان وام نهضت ملی مسکن به بافت‌های فرسوده تعلق می‌گیرد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان با اشاره به طرح جوانی جمعیت برای تأمین مسکن ابراز کرد: این تسهیلات به متقاضیانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم آنان بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده باشد و ما موظف هستیم که حداقل ۲۰۰ متر زمین به این متقاضیان تحویل دهیم.

شاکرمی اظهار داشت: این طرح به‌صورت آزمایشی در تهران، پرند و پردیس اجرا شده‌است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close