اخبار ایران

جزییات بسته حمایتی رییس‌جمهور از کارگران

روزهای بروجرد- سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره بسته حمایتی دولت از کارگران تاکید کرد:‌ بسته شامل دو برنامه می‌شود. یکی، برخوردارسازی آحاد جامعه از کارت کالا (یا همان کوپن الکترونیکی) برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز است و دوم؛ تامین حمایت اجتماعی برای پنج دهک جامعه. بنابراین، علاوه بر آن حمایت اجتماعی، از حمایت نقدی نیز برخوردار می‌شوند.

انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه بازدید از شرکت سیمان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: یکی از صنایع خوب کشور، صنعت سیمان است که مهم‌ترین و قدیمی‌ترین آن سیمان آبیک است که پنج دهه سابقه تولید داشته و ظرفیت تولیدش هم بی‌نظیر است.

وی افزود: طی مدت اخیر، نوسازی این واحد صنعتی بزرگ انجام شده است. این نوسازی بسیار خوب انجام شده و در زمینه کیفیت، کمیت و کنترل آلاینده‌ها به عنوان یک صنعت پاک و سبز در آبیک، عملکرد بسیار خوبی را رقم زده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بازدید امروز خود از شرکت سیمان آبیک اظهار داشت: ظرفیت خط تولید این واحد صنعتی، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن در روز است که هزار و ۳۵۰ نیروی مستقیم و سه هزار نیروی غیرمستقیم، در آن فعالیت می‌کنند. ما امروز در بازدیدی که از این کارخانه داشتیم، می‌خواستیم بررسی کنیم که چرا این کارخانه به‌رغم پتانسیل بالایی که برای تولید و درآمدزایی دارد اما با ظرفیت ۶۵ درصد کار می‌کند. همچنین درصدد بررسی مسائل کارگران آن بودیم.

محسنی بندپی با تاکید بر اینکه برای بهبود وضعیت تولید آن، تدابیری با هماهنگی مدیران این شرکت و هلدینگ صنعت سیمان شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) اتخاذ شد تا زمینه صادرات آن (که طی دوماه اخیر شروع شده) بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: پیش‌بینی شده که تولید آن به حدی افزایش یابد تا ظرفیت فعالیت صادراتی آن (تقریبا صادرات دو میلیون تن) به سوریه و بعضی کشورهای آفریقایی فراهم آید.

وی با اشاره به مشکلات شرکت سیمان آبیک خاطرنشان کرد: مشکلات کارخانه، نقدینگی و سود بانکی‌ای بود که براساس وامی که دریافت کرده بودند، وجود داشت. درخواست کارگران نیز آن بود که بحث طبقه‌بندی مشاغل پیگیری شود. برای این مسئله هم مقرر شد در یک کمیته کارشناسی با حضور نماینده خود کارگران، این کار انجام شود.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اکنون هم در مسیر شهر الوند قزوین هستیم تا از یک مرکز نگهداری بیماران روانی مزمن بازدید به عمل آوریم و آن را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

محسنی بندپی درخصوص بسته حمایتی رییس‌‌جمهور برای حمایت از کارگران در پایان نیز ابراز داشت: این بسته شامل دو برنامه می‌شود. یکی، برخوردارسازی آحاد جامعه از کارت کالا (یا همان کوپن الکترونیکی) برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز است و دوم؛ تامین حمایت اجتماعی برای پنج دهک جامعه. بنابراین، علاوه بر آن حمایت اجتماعی، از حمایت نقدی نیز برخوردار می‌شوند. میزان برخورداری‌ها نیز قرار است در جلسات هیات دولت مورد بررسی قرار گرفته و نهایی شود.

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close