اخبار بروجرد

انتقاد شهردار بروجرد از عدم همکاری در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر

روزهای بروجرد- شهردار بروجرد گفت: با توجه به افزایش نرخ هزینه هایی که شهرداری برای خدمات رسانی به شهر صرف می نماید، طبعاً نرخ بهاء عوارض دریافتی نیز باید افزایش یابد.

رحیم جافری در نشست اعضای شورای شهر بروجرد با نمایندگان صنوف از ریز بینی، هوشیاری و مطالبه گری نمایندگان صنوف تقدیر و اظهار داشت: جنس مردم بروجرد با شهرهای دیگر متفاوت است و همین تفاوت ها باعث شده که بروجرد بعنوان شهری فرهنگی شناخته شود.

وی با اشاره به هدر رفت سرمایه و پروژه های نیم تمام شهری، ورود بدون مجوز و ازدیاد کارکنان، پرداخت اضافه کارهای صوری اذعان داشت: انتقادات وارده از طرف صنوف و شهروندان را به مجموعه شهرداری وارد و صحیح می دانم.

جافری خاطر نشان کرد: سازمان شهرداری، نهادی غیر دولتی است و از بودجه عمومی دولت برای هزینه های نگهداری شهر حتی یک ریال هم استفاده نمی شود.

شهردار بروجرد افزود: عوارض دریافتی از طرف شهرداری به دو دسته محلی و ملی تقسیم می شوند که نرخ عوارض ملی از قبیل عوارض خودرو و نوسازی در سراسر کشور یکسان می باشد و اعضای شورای اسلامی شهر حق هیچگونه دخل و تصرفی را در آن ندارند.

 جافری در ادامه به عارضه ها و مشکلاتی اشاره نمود که کسب و پیشه های مختلف به شهر وارد می کنند و تصریح کرد: با توجه به افزایش نرخ هزینه هایی که شهرداری برای خدمات رسانی به شهر صرف می نماید، طبعاً نرخ بهاء عوارض دریافتی نیز باید افزایش پیدا کند.

شهردار بروجرد از عدم همکاری شهروندان در اجرای طرح ساماندهی دستفروشان، رفع سدمعبر، تخریب املاک بدون مجوز و … گلایه و خاطر نشان کرد: برای قانونمند شدن و اجرای نص قانون باید از انجام اینگونه دلسوزی ها و انتقاد به دستگاه های مجری خودداری نمائیم.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری وانت بارهای فروش میوه به اجرا رسیده، تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح، قصد داریم تا طرح ساماندهی دستفروشان را نیز با در نظر گرفتن بازارچه هایی در سطح شهر از جمله بازارچه شهید چمران به سرانجام برسانیم.

جافری فاز اول احداثی میدان میوه و تره بار را به تنهایی پاسخگوی شهروندان ندانست و افزود: فاز دوم میدان بار نیز با انجام فراخوان و یا با مشارکت اعضای میدان میوه و تره بار و احراز توانمندی مالی و دیگر شرایط آنها به انجام خواهد رسید.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close