اخبار لرستانویژه ها

رتبه چهارم لرستان در شاخص تعداد زنان بی همسر بر اثر فوت

روزهای بروجرد- معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: لرستان در شاخص میزان زنان بی همسر بر اثر فوت همسر، رتبه چهار کشور را دارد.

به گزارش مهر، اطهره نژادی در شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان با اشاره به برخی شاخص های حوزه زنان در لرستان، اظهار داشت: براساس آمار کلی که تا سال ۹۵ احصا شده است، لرستان در شاخص میزان زنان بی همسر بر اثر فوت همسر در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر رتبه چهار را دارد.

وی یادآور شد: ممکن است این آمار ریشه فرهنگی داشته باشد و یا به خاطر آداب و سنن باشد؛ اما به هر روی نمی توان تنها یک دلیل برای این آمار مطرح کرد.

نژادی گفت: لرستان در شاخص نرخ بیکاری در جمعیت زنان ۱۰ سال و بالاتر در نقاط روستایی رتبه پنجم کشور را دارد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: همچنین لرستان در شاخص درصد طلاق های ثبت شده بر حسب طول مدت زناشویی(کمتر از یک سال پس از ثبت زندگی زناشویی)  رتبه چهارم کشور را دارد.

نژادی با اشاره به اینکه لرستان در شاخص درصد زنان ۱۸ نا ۲۴ ساله ای که اقدام به خودکشی کرده اند در رتبه پنجم قرار دارد، گفت: استاندار لرستان نیز چندماه پیش نامه ای زده بودند که به طور خاص بحث خودکشی زنان را مطرح کرده بودند و خواسته بودند اقدامی در این حوزه شود.

وی گفت: همچنین در شاخص درصد رشد سالانه تعداد ازدواج ثبت شده در نقاط روستایی، لرستان آخرین رتبه کشور را دارد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close