لرستان

۸۰ درصد زندانی‌های لرستان کمتر از ۴۰ سال سن دارند

روزهای بروجرد- مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: ۸۰ درصد زندانی‌های استان دارای سنی کمتر از ۴۰ سال هستند، بنابراین ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای این گروه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

به گزارش فارس، قاسم ولی‌زاده در شورای اطلاع‌رسانی لرستان، با اشاره به برخی فعالیت‌های کمیته اجتماعی این شورا، اظهار کرد: خوشبختانه فعالیت‌های این کمیته با سرعت کمی و کیفی خوبی در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که ۸۰ درصد زندانی‌های استان دارای سنی کمتر از ۴۰ سال هستند، بنابراین ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای برای این گروه بیش از پیش تقویت خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان از تحت پوشش بیمه سلامت بودن بیش از یک میلیون و ۱۲۰ هزار نفر در استان خبر و ادامه داد: همچنین با توجه به در دستور کار قراردادن نسخه الکترونیکی، در شهرستان ازنا این مهم به صورت ۱۰۰ درصدی د حال اجرا است، ضمن اینکه سعی خواهد شد تا پایان سال اغلب شهرهای استان به این شیوه از تجویز نسخ مجهز شوند.

ولی‌زاده بیان داشت: همچنین از آبان ماه با مشارکت وزارت تعاون و بیمه سلامت، طرحی به منظور بیمه اجباری افراد ناتوان در پرداخت حق بیمه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به غربالگری روانشناختی کودکان مناطق سیل‌زده استان، افزود: تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ کودک مورد غربالگری قرار گرفتند که نتایج ۵۱۷ کودک مثبت اعلام شده و بایستی مشاوره شوند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان، مهمترین اختلالات کودکان مناطق سیل‌زده استان را افسردگی و اضطراب عنوان کرد.

ولی‌زاده با اشاره به رشد ۲ درصدی اهدای خون طی ۶ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸ درصد اهداکنندگان را خانم و مابقی را آقا اعلام کرد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close