اخبار لرستان

۱۵۷ مدرسه لرستان در حال تعمیر هستند

روزهای بروجرد- مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان گفت : در مجموع ۴۲۳ مدرسه در قالب ۲۱۶۸ کلاس درس در جریان سیل امسال در استان دچار آسیب و یا تخریب شدند.

به گزارش خبرآنلاین ، محمدرضا حیدری در این باره گفت: : برای بازسازی این تعداد مدارس نیاز به ۲۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار داریم و  در مجموع در اثر سیل ۱۱۳ مدرسه در قالب ۴۱۳ کلاس درس تخریب شدند.

حیدری با اشاره به تعداد مدارس تخریبی استان به تفکیک شهرستان‌ها گفت: بیشترین مدارس تخریبی در خرم‌آباد و کمترین در رومشکان وجود دارد.

وی به مدارس تخریبی به تفکیک دوره تحصیلی اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۱۳ مدرسه تخریبی ۸۵ مدرسه مربوط به مقطع ابتدایی، ۸ مدرسه متوسطه اول و ۲۰ مدرسه متوسطه دوم است.

خرم آباد بیشترین مدارس تعمیری را دارد

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: در مجموع ۳۱۰ مدرسه تعمیراتی در قالب ۱۷۵۵ در استان و به تفکیک شهرستان‌ها داریم که خرم‌آباد با ۶۰ مدرسه بیشترین و دوره چگنی با ۴ مدرسه کمترین مدارس تعمیراتی را دارا هستند.

حیدری با اشاره به مدارس استان که با اعتبارات دولتی احداث شدند، یادآور شد: در مجموع ۱۵۷ مدرسه از محل اعتبارات دولتی در حال تعمیر داریم که ۸۰ باب مدرسه تعمیر شده و ۷۷ باب مدرسه دیگر در حال تعمیر هستند.

وی گفت: این تعداد مدرسه تعمیر شده و یا در دست تعمیر در قالب ۸۴۳ کلاس درس هستند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close